Ydervæg på hus fra 1997


Hej med jer

Er ny her på siden.

Vi overvejer at købe et hus fra 1997. Det er opført af noget der hedder O.C huse fra Haslev.

Facaden på huset er pudset og jeg har nu forsøgt at finde ud af hvad der formentlig gemmer sig under pudsen... bare for at være helt sikker på hvad vi køber. Der er ingen tvivl om, at jeg håber at der er en solid ydermur af mursten under pudsen. 

På tegningen står der "teglstenselement af letklinkerbeton med 100 mm polystyrene".

I BBR står under ydervæg: Mursten (tegl, kalksten, cementsten).

I tilstandsrapporten står der: formur - Tegl/kalksandsten, Bagmur - Letbeton.

I en tilsynsrapport fra byggesagen står der: "Fugning af lette facadeelementer mangler"
(De er så fuget nu, men hvad mener man med lette facadeelementer?)

Hvad kan jeg forvente, at der er under pudset ?(hvorigennem man kan se konturer af mursten). Kan der være tale om, at muren er sat op af færdige elementer og vil disse elementer så bestå af en god gammeldags mursten yderst?
Bagmuren af uden tvivl af gasbeton og fred være med det, men jeg er lidt bekymret over formuleringen: "teglstenselement af letklinkerbeton..." Kan der være tale om en ydervæg af gasbeton hvor man yderst har set en synsmæssig skal der skal give illusionen af mursten.

Håber på hurtige svar...





1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at Gooogle på på O.C Huse.

Og det ser ikke for godt ud - selv om de omtalte fejl tilsyneladende er på huse af nyere årgang!

Ydervæggene må være et element system af en slags.
Tunge elementer af bagmur letbeton, (f.eks Leca eller gasbeton), støbt sammen med flamingo. Om formuren er en tynd skal der er fastgjort på flamingoen eller en alm. skalmur ved jeg ikke!

Ved lette facadeelementer forståes normalt træ elementer eller måske vindues-/dørelementer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis