Owqtrol D1 & D2 erfaringer

Er ved at renovere mit træværk og er blevet anbefalet Owatrol D1 & D2

Alle vinduerne i styrhuset er blevet pillet ud og afsyret for at fjerne gammel lak mm
Herefter har de stået og søppet i en balje med D1, vendt og drejet og overhældt med D1 i en længere periode, så langt så godt.
Efterfølgende er de behandlet ca 7 gange med D2, men nu efter de har været monteret i omkring 1 år syntes jeg det småskaller, især på siden med meget sol,

Kan jeg behandle med noget "bedre" direkte ovenpå D2'en eller ?

Nu er vi igang med Ruffen og den skal ha D1 som "grund" olie, men kan I anbefale et alternativ til D2'en ?

Eller kan i anbefale en hel anden løsning, som kan påføres ovenpå det første lag D1 som jo allerede er påført ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver du har afsyret!!
Er du sikker på at du har fået neutraliseret ordentligt?? bare en tanke!
Håber for dig at der er en anden årsag.
Da D1 jo nærmest skule have gennemvædet træet.
Jeg har desværre ikke andre bud.
Hilsen Jørgen
Hej, jeg er igang med mine håndlister som jo af gode grunde får en del sol, og jeg faldt over denne side: http://www.selma3.dk/default.asp?Id=29 og har fulgt samme fremgangsmåde med godt resultat. Hvor langtidsholdbart det er ved jeg ikke, da jeg ikke er helt færdig endnu, men det vender jeg tilbage med om et par år.
Er der noget med at direkte neddypning ef emner i olie er en dårlig idé? - det mener jeg at have hørt, og har strøget olien på i 22 - 25 lag efter hinanden, de første dog meget hurtigt efter hinanden, da træet var ret tørt, tidligere ejer har åbenbart ikke været så interesseret i generel vedligehold.

Jeg håber du får et godt resultat.

Hilsen Morten.

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

Jeg håber da at afsyringfyren har neutraliseret som man skal....

Vi er gået væk fra at bruge D2, så hellere bare give træet et par omgange D1 ekstra hvert år. Men vi er heller ikke så vilde med det blanke look
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis