Bruge plast-bakker som isolering af PEX rør?

Hej med jer

Jeg har indgået en kontrakt med et VVS firma som er i gang med at udskifte samtlige vandrør i huset, og erstatte dem med PEX rør. Aftalen er at det skal være isolerede PEX rør, og vi har aftalt at det skal trækkes i hvide plastikbakker i loftet.

Deres plan er at køre radiator rørene i een bakke, og brugsvand (koldt+varmt) i en anden bakke - samtidig fortæller han mig at plastikbakken i sig selv udgør isoleringen af rørene.

Er dette en brugbar løsning? - jeg tænker på sådan noget som om bakkerne overhovedet har den ønskede isolerende effekt, og om det giver problemer at have koldt og varmt i samme bakke?

Jeg ser frem til at høre fra jer!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu havde det jo været snedigt om du fortalte hvilken type plastbakker der var tale om.

Oh hvor "i loftet" rent faktisk er? Ovenpå på isoleringen eller hu'r? :o)
Jeg ville forlange det blev trukket i præisolerede rør, eller isoleres efterfølgende med rørskåle.
En plastbakken i sig selv, er ikke isolerende nok.
Hvis frost ikke er noget problem så er bakkerne vel OK.
Men hvordan de kan betegnes som varmeisolerende forstår jeg nu heller ikke!

Og koldtvandsledningen skal jo være isoleret mod kondens!


Ja, koldtvand skal isoleres mod kondens, men det skal det varme vand jo også, for at undgå højere forbrug af "varme"
Husk hvis du sælge, og der skal laves energimærke kan det trække ned, hvis ikke rørene er isoleret
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis