Alt for dyre brugte, påhængsmotorer?

Jeg har en Poca395 og skal købe motor til den, omkring de 8 til 10 HK og 4T.
Jeg har holdt øje med brugtpriserne på påhængsmotorer på DBA og GulogGratis, og nu kommer mit spørgsmål.
Er disse brugtpriser ikke ALT - ALT  for høje og nærmest urimelige?
Hvad ville I mere erfarne gøre i mit tilfælde. Købe en helt ny fra starten af? (Uha og gys)
Det er jo min første båd og trailer og jeg vil jo helst  ikke dumme mig alt for meget.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja ofte er brugte påhængsmotore ret dyre, men det er jo sælgeren der bestemmer prisen.
Og som privat uden speciel erfaring med påhængsmotore, kan man jo nemt blive snydt.
Det er det bedste hvis man kan få en sejltur, på mindst en ½ time, at høre den køre i en tønde vand, er ikke nok, til at vudere om den arbejder ok.
Men bruger man sin sunde fornuft, og kikker på motoren (og sælgeren), og alt ser fint ud, er man da nået et godt stykke, kender du en med forstand på motore, så få ham med ud når du skal købe.
Alternativt kan du jo købe den hos en forhandler, men det bliver det vel næppe billigere af, men så har du da lidt garanti.

Nu har du jo båd og trailer, for ofte er det billigere at købe et helt sæt, hvor sælgeren er blevet træt af at sejle.

Den kinesiske Parsun er jo ikke så dyr i nyindkøb, jeg har ingen erfaring med dem, men kender da et par stykker der har en, og som er godt tilfredse.
Skrevet af je__ns på 19 aug 2012 16:12

Den kinesiske Parsun er jo ikke så dyr i nyindkøb, jeg har ingen erfaring med dem, men kender da et par stykker der har en, og som er godt tilfredse.
-------------------------------------------------------------
Tak for dit svar je__ns.
Nu nævner du kinesiske Parsun og sjovt nok er det netop den jeg har i tankerne, som ny, i stedet for en "dyr"brugt af andet mærke. Der mangler bare noget fra tidligere og nuværende brugere/ejere af Parsun. Jeg skulle nok have spurgt om det i stedet for. 
Jeg købte det hele med motor,men vidste den ikke virkede og det var en ret gammel en. 

Jeg har ikke de fantastiskeste erfaringer med parsun, selvom de ikke er så gamle endnu, og da jeg spurgte en motormand om jeg havde været uheldig, sagde han at det havde jeg ikke, kun med mine penge, nu har jeg købt en 8 hk Yamaha fra år 2000, den spiller bare, jeg gav 5500.- for den, og har ofret en gang gearolie og en ny impel på den, men har indtil videre kun skiftet olien.

Hilsen Morten.

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

Skrevet af ValleTM på 04 sep 2012 19:00
Jeg har ikke de fantastiskeste erfaringer med parsun, selvom de ikke er så gamle endnu, og da jeg spurgte en motormand om jeg havde været uheldig, sagde han at det havde jeg ikke, kun med mine penge, nu har jeg købt en 8 hk Yamaha fra år 2000, den spiller bare, jeg gav 5500.- for den, og har ofret en gang gearolie og en ny impel på den, men har indtil videre kun skiftet olien.

Hilsen Morten.

Uheldig med hvad??? har du haft en Parsun? 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg havde en 9,8hk der var træls, men jeg har ikke prøvet at have en fra ny, den kan jo godt have været udsat for tortur inden jeg fik den. Det tog gassen langsomt og havde osse en værre skræller-lyd som om gearet var 50 år gammelt, og så var snorstrarten noget slemt hejs osse, da så den mistede tændingen - eller ihvertfald det meste af gnisten var jeg klar til noget andet at spænde bag på gummibåden, så byttede jeg den til en hækkeklipper, den er også fra Kina..

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis