Indkørsel i tegl sten

Vi har købt telg sten til terasse og indkørsel, men bliver nu i tvivl om man kan bruge dem til indkørsel, da de kun er  4,5 cm tykke. Der kommer ikke til at køre tung trafik.
Hv. robert
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis "ikke tung trafik" betyder, at der ikke engang kommer biler, så er der næppe problemer. Kommer der alm. personbiler kan det nok også gå, særligt hvis stenen ikke har større areal end alm mursten. Succesen hænger sammen med hvor godt underlaget er forberedt og komprimeret og dermed hvor fast og stabilt stenen ligger.

Men skulle der knække en sten eller to over tid, så er det vel ikke en katastrofe, og skulle galt være kan den da ret enkelt skiftes, hvis man har sikret at stenen ikke ligger i spænd (fuge mellem).
tak for svaret. så er jeg mere rolig. stenene er på størlse med en muresten. og der er både stabilgrus og sand som har ligget i 30 år. så har købt armeringsnet i plastik og så noget sand på så stenene kommer op i samme nevo som de gamle.
Hvis det er sådan noget hårdtbrændte tegl, der også kan ses brugt som fortovsbelægning nogen steder, så vil jeg bare oplyse, at de bliver sindssvagt glatte i frost/sne. Det er som at gå på grøn sæbe- også når der er ryddet sne helt og aldeles!

Så husk at gruse flittigt i perioder med frost/tø.

Jeg har skøjtet rundt på den slags, og selvom man ikke falder, så kan min ryg og nakke ikke fordrage den slags interessant spjæt-ballet hvorfor, jeg også har indkøbt en art snekæder til mit vinterfodtøj. (Gigtforeningens hjemmeside fx, men vist også Spejder Sport).

Held med det!

Mvh
Pinny
det har vel heller ingen betydning hvor tykke de er, for de skal de jo stå op i en indkørsel, hvorimod de ligger på gangarealer og taresser. det med hvor hårdt de er brændt har noget med hårdførhed om vinteren med frost.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis