rotationslaser

Skal igang med noget nybygning, belægning og anlæg af grusvej og ville i den forbindelse
investere i en rotationslaser, sidst jeg satte højter af foregik det med mig i den ene ende og fruen med målepind i den anden og en del råben, har derfor ingen ide om hvad jeg skal kigge efter når jeg skal ud og investere.
Nogle ideer til data /funktioner som der ikke skal gå på kompromis med.
Mvh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mellon

Da ingen anden endnu har svaret vil jeg, om ikke for måske at få lidt gang i din tråd, hertil skal siges jeg ikke har erfaring med en laser, andet end en afstands-måler.

Til sådanne opgaver bruges/brugtes en såkaldt theodolit et apparat til at nivilere med til anlægs arbejder som veje, grøfter & for eksempel til at sætte sokler af inden byggeriet for at få soklen nøjagtigt sat af.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej. Har brugt sådan en frederik da jeg skulle svejse et fundament op til en rundsav og det er noget der virker. Det fik mig til at købe en på tilbud i den lokale tømmerhandel. Har kun lige prøvekørt den og det ser ok ud. Tror den kostede kr. 200
mvh

 varmetossen

Så er indkøbet gjort, det blev sådan en her
http://www.laser-prof.dk/Rotationslaser-664.aspx?ProductID=PROD80
fik den til 6800.- + moms i den lokale XL.
Så de næste timer skal der testes ( leges ) inden der skal sættes af til det første fundament.
Jeg har lige afsluttet et terrasse projekt med præcis sådan en, som jeg lånte af tømreren.

Den er rigtig god, den virkede i hvert fald her....
Det er nu også et godt valg, jeg har selv en magen til.

Mvh Thomas Hansen

Har været tilfreds med den til nu, er ikke kritisk med opsætning, selvnivilere hurtigt, nem at bruge. Det eneste jeg kunne ønske mig er en noget kraftigere laser udendørs, prikken er stort set væk inden for 3 meter.( kan være rart at sætte en højde af direkte efter laser med en blyant )
Men har sparret oceaner af tid og dejligt at vi kan gå på 2 sider og arbejde samtidig, jeg støber, konen skære huller til vinduer :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis