tilbygning i lecasten

Kan jeg få råd ang en tilbygning, jeg står for at lave? Det drejer sig om at udbygge med 47 kvm med 29 cm bredde fundablokke og lecasten - er det nok med lecasten 15 cm bredde + isolering og indervægge? Der er en aflang tilbyg og hvis murerne bliver tykkere, bliver der ikke meget rum tilbage. Boligen er nu L-formet og skal blive rektangulær.
tilbygningen er 11 m x 4,30
dvs at der er 4,30 m til eksisterende bærende mur og derefter 5,15 m til ydereste bærende mur.
Hel bygning bliver dermed 11 m x 9,45 m og skal bære let ståltag.
Jeg vil gerne arbejde med leca da det er lettere og billigst. Jeg er nød til at klare mureopgaven selv af økonomiske årsag og jeg har tømrerfirma på tag
Har fået byggetilladelse - men der fremgår det bare at det er mit eget ansvar at byggeloven overholdes og det er en størrere sag at sætte sig ind i.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tænkt på Lecaterm blokke, de er meget lettere at arbejde med end 15 cm blokke og giver yder- og indervægsamt isolering i en arbejdsgang.
Jo, jeg kan se at de koster mere end en halvtredser mere pr sten og det har jeg ikke råd til nu.
Det der er vigtigt for mig nu er at, jeg får muren op, så at tømreren kan lægge taget på i septemper.
Det er så meningen at jeg i ro og mag går og laver al det indvendige i løbet af vinteren og frem - men lige nu skal mur op og tag på!
Lecaterm er stabile nok, men jeg er ikke sikker på at en bærende væg af 15 cm leca er.

Hvis det er opvarmede rum kan du ikke få tilstrækkelig isolering i en 30 cm tyk mur.
Hvis du vil bygge i Leca så er der massevis af materiale her:

http://www.weber.dk/byggematerialer-fra-kaelder-til-skorsten-fra-nybyggeri-til-renovering.html

Og med lidt held så kan du måske få en konsulent fra Leca til at hjælpe dig med dimensioner og vægtykkelser osv.

Og jeg forstår ikke hvorfor du vil bruge Leca-blokke! Massive blokke er nærmest spild af tid - fordi de isolerer alt for dårligt og du derfor skal bruge en masse penge på at isolerer indvendigt.

Op med en bærernde træskellet. Som fyldes med isolering. Udvendig en ventileret beklædning, indvendig gips- eller anden beklædning.
Lav selv fundamentet og få evt. den tømrermester der skal lave dit tag som konsulent. Dels mht. forankringer osv. i fundamentet og opstilling af skeletvæggen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis