Tætning af badeværelsesdør

Hej,

Jeg bor i en 2-værelses hvor badeværelset ikke er så stort. Min dør derudtil er ikke tæt. Der er luft rundt i kanten på karmen. Hvilket skyldes der kommer vand ud på gulvet i gangen når man går i bad.

Nederst er der blevet monteret en plade på indersiden af døren, men den er ikke monteret i fuld dørbredde.

Så jeg tænkte om man kunne tætne døren på en smart på. Havde måske tænkt på nogle Q-Lon liste i siderne. Men bunden er jeg i tvivl om hvordan det skal laves da der sidder den plade på indersiden.

Nogle skarpe ideer?

Mvh Mikkel
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men det er jo sådanset ikke døren der skal være tæt. Men afløbet der skal renses! :o)

Det er lidt svært at finde på når du ikke helt præcis fortæller hvordan det er lavet!

En dør består bla. af en karm, en dørplade og no'en girekter/indfatninger.

Er det fordi der ingen bundkarm er i døren at der løber vand ud på gulvet i gangen. Eller er gulvet højere i badet end i gangen.

Men ellers lyder det jo lidt som om en stribe silikone som lukker af mellem gulv og bundkarm inde i badet!
Det er fordi badeværelset er meget småt også når man bader, så rammer man døren med vand. Det kan ikke undgås.

Bundstykke og gulvet i badeværelset ligger i samme højde, men når døren er lukket er der stadig en revne mellem dørblad og bundstykke. og det er der vandet løber ud.

Håber det gav en lidt bedre forklaring.
En ny dør der passer vil nok være det bedste
Et badeforhæng ville løse problemet.
Et badeforhæng der dækker døren har du naturligvis tænkt på?

For hvis det primært er det vand der driver ned af dørpladen der trænger ud på gulvet er det ikke så nemt at lave noget der virker ordentligt.

Måske bortset fra en vandnæse der i såfald skal være li'så bred som dørpladen. Og så skal der fræses/hakkes ud i dørkarmene i begge sider, så der bliver plads til vandnæsen når døren er lukket!
Men det er en lidt forpjusket løsning!

Jeg går udfra at dørpladen åbnes ud i gangen?
Har du overvejet at skifte døren til fx sådan en der er beregnet til formålet?

http://www.faaborg-jern.dk/Sitepics/doerpics/store/PB250009.jpg

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis