Batterimaskine stopper ikke !

Hej !

Er der nogen der kan svare mig på hvad min makita batterimaskine fejler når den ikke længere stoppe, når man slipper knappen ?  Den løber lige en omgang eller to mere.

Det gør den er svær at bruge til små skruer osv.

Det mest fordi jeg er nysgerri, for jeg regner ikke med det kan betale sig at lave den, men hva er det der plejer at stoppe motoren øjblikkeligt i en el motor ?

Jacob

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lopus

Der sidder en motorbremse i maskinerne idag.
Det er den der er gået.

Er heller ikke helt sikker på at det kan betale sig at lave den, men prøv at høre ad, der hvor du har købt den. Det kunne jo være det var en simpel operation

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø

Hej
Der er normalt IKKE en motorbremse i maskinerne - man får dem til at stoppe straks, ved at "kortslutte" mototoren når du slipper kontakten helt - det gør man også på mange elektriske hækklippere - er meget sikker på at det er kontakten i din maskine der ikke fungerer helt korrekt - et gæt på prisen  300-500 kr. hvis du selv kan skifte den.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn.

"kortslutte motoren".!

det er nærmere at polvende motoren til ankert står stille.
af den lille "computer" i aftrækkeren (motorbremse). af den tybe.
lidt svært sige i ord. ruiiiiii. (hiup) uden "smæld". (hækkeklipper).!

men jeg har en af de brå bosch 10.8v gsr skruemaskine mk1
den "køre" vider selv når aftrækkeren slipes.
men mk2. den med bitz låsering. den stopper i samme øjeblik aftrækkeren slipes.!
men ellers trinløs hastigheds regulering.!

Hej
Ja -
 det der stopper din maskine straks, sidder i kontakten! uanset hans2hansens søforklaringer,
jeg er jo som bekendt autoelektrikker og ved derfor bl.a. at man får viskerne på en bil til at
 standse straks, ved at ankeret skifter forbindelse fra plus til stel når de parkerer, og da det andet kul er forbundet fast til stel, må det være det samme som at kortslutte motoren !
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Der er en mekanisk, ovenikøbet måske en elektromekanisk bremse, på en Makita.
Min gamle Makita har også mistet bremseevnen, og samtidig også mistet bremseevne når maskinen står stille.
Normalt kan man spænde patronen, uden motoren rotere, det kan man ikke når bremsen er kaput.

Om den så også sker en "kortslutning" af motoren aner jeg intet om.

mh jens
polobjørn.

okay.

der er ikke smæld i batteri bormaskine. som en hækkeklipper.
der er sket en minsforståelse.
med motorbremse.!
Der kan også være en mekanisk bremse i en hækklipper, jeg har en gammel AEG hækkeklipper, den stopper næsten omgående, mener det er ½ sekundt, det er en slags klo der går i indgreb, så knivene stopper med et smæld, men man kan høre motoren stadig køre lidt efter, så når knivene bremses,så frakobles motoren.
mvh jens
je_ns.

lige netop.

en form af klokobling der stopper kniven i en bestemt punk. at
"knivende ligger ovenpå modkniven" (viking 715 hækkeklipper)
den stoppe med et smæld. og motoren køre vider og dør ud.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis