Panelmaling: Grim overflade

Hej

Vi er ved at male vores nye vindueslysninger og tilhørende almuegerigter. Vi har købt Bilkas panelmaling, og blev i den forbindelse rådet til først at benytte pensel og derefter rulle med en lille rulle med fin struktur (fine). Denne rulle købte vi så også.

Vi har nu malet ved det første vindue og det er meget grimt idet overfladen har struktur efter rullen.

Er det forkert at benytte rulle, eller er der evt. så varmt på 1. sal, at malingen ikke når at flyde ordenligt sammen inden den begynder at hærde ?

Jeg har overvejet at tilføje vand til malingen, og vi overvejer nu også kun at benytte pensel selv om vi jo så nok ikke helt kan undgå penselspor.

Er der nogen, som har nogle gode råd ?

På forhånd tak !

Selvbyggeren

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger altid en skum-rulle... Så undgår man struktur og får en pæn og glat overflade!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio

Tak for dit svar. Jeg er enig i, at det må være løsningen at benytte en skumrulle. Jeg har dog lige fundet nedenstående link, hvor anbefalingen ser ud til at være den samme som i Bilka. Jeg forstår ikke, hvordan man har forestillet sig en glat overflade, måske skal der benyttes en helt speciel maling, som flyder sammen uanset hvordan den påføres.

http://www.flugger.dk/Maling/Malervaerktoej/Malebakker/Saet_til_paneler_og_moebler_Rulle_og_pensel(7981).aspx

Selvbyggeren

Jeg vil aldrig bruge en panelmaling til det du bruger den til. Du skal have fat i en træ og metalmaling.
Er panelmalingen heldækkende eller transperant?
Panelmaling er normalt den der bruges til loftbrædder.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hvis malingen er meget tyk skal den fortyndes. Det gir et meget pænere resultat selvom man så skal efter det en del gange.

R. C. Nielsen

Jeg har før benyttet mig af bilka´s maling og må da sige jeg var skeptisk, men da man begyndte at arbejde med det blev jeg positivt overrasket. Synes det er en god maling til prisen.

R. C. Nielsen

Nogle af Bilkas malinger har flere gange vundet bedst i test.

Jeg køber min maling hos Maler S, da de ligger lige rundt om hjørnet.

Til maling af paneler anvendes træ/metal maling og skumrulle. Giver et perfekt resultat, med en fuldstændig glat overflade.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også