Skur dampspærre mv

Hejsa
Jeg er godt igang med mit skurprojekt og har lige et par spørgsmål.
Jeg har fået støbt sokkel i leca og udlagt 150mm isolering, men er i tvivl om 2 ting ingen jeg skal støbe.
1) jeg regner ikke med at skulle have noget ovenpå betonen, måske en gang maling, men hvad med kantisolering, den vil man jo kunne se da den stikker op til gulvhøjde, skal jeg afslutte den et par cm under toppen af gulvet eller giver det ingen mening? jeg kan vel ikke droppe den?
2) bør jeg ligge noget plast som dampspærre ovenpå isolering for at forhindre fugt i at trænge op gennem gulvet?

Skuret bliver med 150mm isolering i gulv, støbt, 100mm i vægge og loft, med vindpap og brædder yderså i vægge og med 100mm i toppen og undetag samt ståltag. Der er 2 af skurets vægge som støder op ad huset. Det bliver 3x4,5
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, afslut kantisoleringen lige under betonen.
Nej, ingen fugtspærre i gulvet.

Din isoleringen selvom den ikke er så tyk, er i sig selv kapilarbrydende også, så det er minimalt hvor meget fugt der kommer op igennem gulvet.
Kantisoleringen:
Hvis den ikke bliver dækket af væggen så kradser du den op, (sidenhen), og laver en alm. gulvfuge.

Fugt:
Når det er fugt fra undersiden du vil spærre for - hedder det en FUGTspærre.
(De 150 mm flamingo skulle gerne betyde at der ikke trænger fugt op fra undergrunden. Fordi det virker kapilarbrydende)

Men det skader ikke at udlægge en fugtspærre på oversiden af isoleringen. Den vil osse danne støbeunderlag således at der ikke trænger betonslam ned imellem flamingopladerne.

Du kan bruge alm. dampspærrefolie som fugtspærre - i dette tilfælde!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarrene, men har lige et par påfølgende spørgsmål:-)

Hvor tyk skal jeg købt kantisoleringen, er det nok med 10mm? fordi så bliver den jo dækket af væggen (regner med noget krydsfiner ol)

hvis jeg ligger en fugtspærre hvordan skal jeg så afslutte denne? skal den gå op og ligge på soklen under den stribe murpap som jeg vil ligger for at spærre for fugten kommer op i bunddækket?
Du bestemmer selv tykkelsen af kantisoleringen.
Strengt taget når du har brugt Lecablokke så er der jo allerede en vis isoleringsevne i fundamentet.
Og det er jo bare et skur.
Men hvis du osse sætter fodlister så bliver der jo plads til 2 cm. .o)

Den stribe murpap du lægger er jo osse en fugtspærre.
Så skal det være luxus kan du jo godt forbinde de 2 membraner.

Meeeen Det skal jo heller ikke være for bøvlet at udstøbe. Så hvis du sætter kantisolering og afslutter fugtspærren et par cm under færdig underside gulv så skal det nok gå godt!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også