timer og pir

Jeg har fået lys i mit udhæng ( led) og fik sat en timer til så den virker fra kl 21-24

Kan je sætte en alm bevægelsessensor til så det tænder hvis jeg kommer sent hjem en nat ???
Selvfølgelig  den samme fase
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det burde ikke være noget problem, jeg bruger en bevægelsescensor, også til led.
(du sætter bare timeren til at overstyre pir sensoren)

Jeg bruger Servodan bevægelsescensore de virker (efter at have døjet med de billige fra jo-el)
Jeg gav 1000 kr for 4 stk, hos den lokal elektrikker..

Dem her, her er de dog alt for dyre her.
http://www.greenline.dk/Diverse-ela...r-200-9603

mvh jens
Ja det er nemt, normalt er der et diagram med sensoren, hvor det er vist hvordan man sætter en manuel kontakt til, her gør du bare det samme med din timer.
(nul,en er jo tilsluttet hele tiden, så sætter du din timer til at give fase på lamperne)

Jeg har kun haft bøvl med de billige sencore, de tænder i tide og utide, eller glemmer at tænde, uanset indstilling, og har ikke holdt ret længe.
Efter at have sat Servodan sencore op, på de samme plaseringer, er der ingen problemer.

mvh jens
1000 tak

Det vil jeg prøve.
Har fundet dem hos Wattoo til 260 kr..

TAK
Du kan bare køre sencoren uden om uret? Så vil den tænde lyset hver gang nogen kommer ind i gårdsplads.

Med mindre du køber en total billig sensor kan du justere lux indstillinger så lyset ikke tænder om dagen hvor der er lyst.

Eneste du skal gøre er at køre fase og nul ud i sensoren og så tændledning skal bare køre ind på den samme som tændledning fra uret.

Tændledning er den røde fra sensoren ofte.

Hvis sensor sidder tæt på en lampe er det bare at køre der ind, hvis der altså er en fast fase med. Tændledning køres som bare ind på lampens L1

wwww.elbogen.dk - Din El guide
Annonce
bouzen

Lyder meget spændende...
Kan ikke helt forstå det...
Kan du prøve igen ??

Lyder til jeg for flere ønsker opfyldt
Skrevet af Urup på 15 aug 2012 23:39
bouzen

Lyder meget spændende...
Kan ikke helt forstå det...
Kan du prøve igen ??

Lyder til jeg for flere ønsker opfyldt
Jeg er sikker på, at det bouzen mener er, at du bare erstatter din timer med sensoren. Så indstiller du sensorens lysfølsomhed, så den kun tænder, når det er mørkt nok. Tiden, som lyset skal være tændt, kan også instilles.
Det virker også på sensorer fra HN og hem og fix.


fase
Glæder mig til der kommer lidt mere..
Jeg vil gerne have følgende
Tænd hver dag fra 16-24 ( hvis det er mørk, styres af pir )
Hvis man kommer senere hjem ellers man får besøg skal den tænde.

Her er det jeg har tænkt mig at købe

http://www.harald-nyborg.dk/p7816/

http://www.wattoo.dk/media/catalog/product_files/0885100329-1.pdf

Du skal bare have din sensor til at overstyre uret.
Dvs uret holder det tændt fra 16-24 og hvis du kommer hjem kl 1 vil sensoren tænde lyset.

I uret kommer der strøm ind og og når kl. bliver 16 starter uret og der er lys i lamperne via tændledningen. Hvis du så sætter en sensor op og føre den på samme leder, vil sensoren starter lyset hvis det er tilstrækkelig mørkt

på Sensoren kan du så indstille hvor mørk det skal være før den starter og hvor længe den skal lyse

wwww.elbogen.dk - Din El guide
Skrevet af bouzen på 16 aug 2012 13:30
Du skal bare have din sensor til at overstyre uret.
Dvs uret holder det tændt fra 16-24 og hvis du kommer hjem kl 1 vil sensoren tænde lyset.

I uret kommer der strøm ind og og når kl. bliver 16 starter uret og der er lys i lamperne via tændledningen. Hvis du så sætter en sensor op og føre den på samme leder, vil sensoren starter lyset hvis det er tilstrækkelig mørkt

på Sensoren kan du så indstille hvor mørk det skal være før den starter og hvor længe den skal lyse


Hvad sker der her hvis det først bliver mørk kl 20 ???

Sådan du skriver kræver det ikke 2 sensor ???
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis