Ideer til guides

Hej LDS

Jeg er en ung elektriker, som i sin fritid laver små guides samt forklaring til elektriker udannelse.

Jeg er i øjeblik igang med at lave nogle sider for almindelig forbruger om f.eks hvordan man sætter en lampe op osv.
Min første side omhandler omsætning af en lampe kort fortalt.
http://elbogen.dk/lampe.php

Jeg ønsker lidt inspiration fra andre folk af hvad man kunne mangle af forklaring og fremgangsmåde inde for elektriker faget.
I katorien Sådan Monteres på min hjemmeside er det kun ting almindelige bruger må lave dvs. skifte en lampe osv

Lige nu har jeg planer om at lave en guides til udskiftning af almindelige pære til LED, hvad man skal ligge mærke til, ang farve, lysttyrke osv samt besparelse og om det kan betales.

Håber i vil komme med nogen ideer

wwww.elbogen.dk - Din El guide
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da en prisværdig ide, som du ønskes al held og lykke med.

Forslag:
- at lave en forlængerledning (måske lige enkelt nok)
- fejlfinding ved fejlstrøm
- forslag til strømbesparelse i hus mv
-
Forlængerlednings guide kommer snart
fejl finding ved fejlstrøm er en god ide, ihvertfald hvis det handler om en deffekt brugsgenstand, derved kunne man undgå at få en elektriker ud for at pille en genstand fra som er gået i stykker.
Samtidlig kunne det også være effekttiv hvis man kunne konstatere at det måske var udendørs lyset som der var fejl på.

Det vil jeg arbejde på.

Strømbesparelse har jeg også tænkt på og det ville nok komme lidt i sammenhænd med LED belysning.

Tak for dit svar

Til andre alt inputs er godt, jo mere jo bedre, så er de kedelig aften timer også besat det næste stykke tid

Ind til videre har jeg følgende i planerne, alt er lovlige løsninger som en gør det selv mand vil gøre for at undgå evt dumme penge ud af vinduet til en elektriker som måske finder en forlænger ledning i vand, eller for at spare på en evt elektriker der skal udbede fejlen, ved at man selv har fundet vejen frem til hvad fejlen kan være.

1) Fejlfinding
Fejlfinding af fejlstrøm
Fejlfinding på vaskemaskine og opvasker (Genérelle fejl jeg har været ude for, som kunden kunne har ordnet selv lovligt hvis de havde kendt til de fejl som de selv kunne reperer uden at komme ind i maskinen)

2)Led belysnings, fordele og ulemper samt fald punkter man skal være opmærksom på, bl.a. lysstyrke og lys farve.

3) Divs samle, opsætning, udskift af el dele uerfaren selv må gøre.

Du skal have en guide til sammenkobling af solcelle anlæg :-)

Det jo helt oppe i tiden ! - Men folk laver det generalt forkert, de laver magnet felter, og gennembryder undertaget forkert, sammen sætter forskellige syd og vest vendte sider, så hele anlægget trækkes ned, lader tagsten hvile på kablerne osv.. kunne finde mange flere sjove fejl..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
På nuværende tidspunkt vil der ikke komme noget om solceller af den grund market er så stor og har ikke styr på hvad der er godt og skidt. Godt nok har jeg monteret nogle men ved ikke nok om det. Det samme kender jeg hellere ikke til fejl man ofte støder på.

Annonce
Det er en super god ide med disse guides - dem er der nok mange der kan få glæde af. Desværre fejlen din side i øjeblikket.
Hvad er der af fejl?
Jeg har nemlig ingen fejl, så hvis du gider sige hvad du af fejl samt browser du bruger så skal jeg nok få det rettet

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis