Corsa B ABS bremser hele tiden ???

Hej,

Jeg har en Opel Corsa B fra 1998. Bilen er nysynet og kører perfekt, dog synes jeg at have lidt problemer med det jeg tror er ABS systemet !

Ved forrige syn skiftede jeg skiver og klodser foran. Jeg skiftede også de forreste fjedre.

Siden skiftet af ovenstående virker det som om at bilen ABS bremser på venstre forhjul. I starten var det mest ved venstre sving, men nu synes det også at ske ved ligeud opbremsninger.

Jeg har også haft mistanke til de nye fjedre i og med det er en skurende lyd der kommer ved opbremsning. Når jeg træder på bremsepedalen virker det ikke som den slår igen, som ved en normal hård ABS opbremsning.

Nogen gange kommer lyden også efter jeg har sluppet bremsen ( lidt som om der er et eller andet der skal på plads igen - Fjedre ?? )

Jeg er lidt rådvild og håber der er nogen af Jer derude, der kan guide mig i den rigtige retning af, hvad fejlen kan være.

Hilsen Jan
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget har du kørt efter du har skiftet skiver og klodser ? Kan jo være klodserne er slidt ned ? Eller var det noget der opstod lige efter du skiftede dem ?

  
Jeg tror det er din skive der er skæve eller ikke ligger ordenlig ind til sin anlægsflade. Jeg ville demonterer og rense.. hjælper det ikke så byt højre med venstre bremseskive og se om problemet følger med. Hvis ja.. så nye skiver.Klodserne tror jeg ikke fejler noget.
Henrik R, du skriver jeg skal demontere og rense !

Er der nogen tip til hvad jeg skal rense i.

I forbindelse med montering plejer jeg at bruge rensebenzin på skiverne,er der noget andet som er bedre ?

Hvad med klodserne - kan de renses eller skal de slibes - eller skal jeg lade dem være ?

På forhånd tak

Jan
Hej alle,

Tak for svarene.

Jeg skifter skiver og klodser på bilen i weekenden og sikrer mig, at det hele sidder som det skal :-)
Jeg skal nok opdatere forum og fortælle om det virkede.
Er der nogle gode forslag til stumper eller er det billigste fra den lokale T-Hansen OK ?

Jan
Jeg ville holde mig fra t-hansen.

Og når du skifter delene er det en god ide at banke løst rust af kaliberne og rense med en stålbørste der hvor klodserne kører på kaliberen.

  
enig med tobias, hold dig fra t-hansen og andre billige reservedele når det drejser sig om bremser, det gør ikke noget at man giver lidt ekstra i indkøb for det betaler sig i sidste ende, med med hensyn til økonomi og sikkerhed.
kan det evt være bremse slangen der ikke er fuld genmen gang ved retur , men fint med tryk og ved tryk retur en lille lap inde i slangen der lukker for retur ?

så det et par gange da jeg var i lære som mek.

Søren
Thansen er NOGO, jeg har kun haft bøvl med de bremse dele jeg har købt der førhen.
Siden bruger jeg meget Ebay.de ca½ pris

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis