Håndholdt mørtelblander

Jeg har købt en billig håndholdt mørtelblander fra toolmate i Silvan i dag, og jeg er allerede i tvivl om den nu også kan bruges, da jeg synes den kører meget hurtigt. Den har trinløs hastighedsregulering fra 300 til 800 omdrejninger/min, men jeg synes de 300/min virker meget hurtigt.  Der er ingen yderlig hastighedsregulering i start/stop knappen, når man trykker på knappen accelerer den hurtigt op til de 300/min. Det skal siges jeg har kun prøvet den i en balje med vand, så den har næsten ikke været blastet.
En anden detajle som måske er relevant er at piskeren trækker material op fra bunden af spanden når den drejer rundt, og ikke omvendt.

Den første opgave jeg skal bruge den til er at blande KKh 50/50/575 mørtel, som skal bruges til reparation af understrygningen på et tag.

- Hvor hurtigt bør en håndholdt mørtelblander køre når man skal blande forskelligt mørtel sammen?

Jeg håber I kan hjælpe mig, og I må også meget gerne skrive hvis har nogle gode tips til blanding af mørtel.

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen til fora
Jeg bruger en stor håndboremaskine, med et stort piskeris, den køre 450 o/m.
Jeg bruger en høj cylinderisk beholder til til blande i, så sviner det ikke så meget.

Så jeg tror din mørtelblander er ganske udmærket.

Det er vigtigt du ikke blander din mørtel mere end max 10 minutter, ellers mister den noget af styrken.

mvh jens
Har også en af de billige blandere, vist nok fra Bilka, men de er vist ret ens. Er der ikke en hastighedsvælger på den? Det er der ihvertfald på miin og andre jeg har set.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg har en lignende fra Harald Skrald, der er udover regulator og 2 gear, den har blandet en hel del.
bla. puds til et hus, og en del af mit projekt gulv støbning.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
- Hvor hurtigt bør en håndholdt mørtelblander køre når man skal blande forskelligt mørtel sammen?
nu kan jeg se det er et tør produkt du har med at gøre til din understrygning, og derfor vil jeg anbefale dig at komme en god sjat vand i baljen inden du begynder at blande, ellers vil du støve alt alt for meget, ved en vådmørtel bør du komme lidt vand i af gangen så du får "mixet" alle kalk klumperne godt ud i din mørtel, tilsæt yderligere vand til den har den konsistens du skal bruge, og til sidst kør din røremaskine for fuld skrue så det hele bliver blandet godt sammen, lav hastighed i starten !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis