Dampspærre

hej. jeg skal i gang med at lave nyt loft. der har ikke været monteret dampspærre før. så det må jeg heller få sat op. må der godt være mellemrum mellem isoleringen og dampspærre? for ville nødigt tage den sidste liste af som holder isoleringen oppe.
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det må der godt, så lad bare den gamle forskalling sidde.
Har det nogen videre betydning om dampspærren kommer over eller under forskaling? Altså isolering, forskalling, dampspærre, loft
Nej, ikke hvis du stadig har en intakt damspærre, men det er tit ikke muligt pga. installationer
Kommer jo an på hvad man montere, med 3 x dimensionen af det man vil holde fast.
Jeg bryder lige ind med et ? i samme retning - på min 1 sal er der heller ikke dampspærre, kun listelofter, er det en mulighed at lade hele loftet sidde og montere dampspærre på det og derefter gips? jeg har lidt samme problem som Primo-ct, tidligere ejer har isoleret med granulat og det vil jo komme ned hvis jeg skal af med brædderne..

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
Så har du flere problemer...

1. manglende damspærre
2. manglende brandisolering

Granulat er ikke brandhæmmende på nogen måde, det render jo bare ud ved evt. brand, så for at rette op på begge problemer, bør du påfore 45x95mm regler, med 100mm isolering imellem, damspærre, forskalling pr. 300mm eller glødefast tråd, og herefter ny beklædning.
Mon ikke der må foreligge en misforståelse et sted?

En konstruktion der er så ny at der kun er opsømmet listelofter og dernæst indblæst isoleringsgranulat vil næsten aldrig forekomme!

Mon ikke der gemmer sig flere lag i den etageadskillelse?
Hvor gammel er bygningen?
Det er faktisk ikke rigtigt Sitting Bull, da det ofte ses i nye huse i dag (har lige besigtiget 6 stk i sidste uge).

Koluda: Hvis det er mineraluldsgranulat der er tale om er konstruktionen lovlig (forstå det hvem der kan :-)), hvorimod der skal være min 50 mm minraluldsbats under træfiber- og papiuldsgranulat.
Det er heller ikke nødvendigt med forskalling eller tråd pr cc 30 cm, hvis det ikke er en etageadskillelse, men bare loft mod tagrum.
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis