Afløb i kælderskakt, hvordan skal det laves?

Hej.

Jeg har en kælder nedgang/Skakt, hvor der er et afløb i bunden, jeg har så haft afløbs risten oppe for sat hånden ned i hullet, selve hullet er der sand/jord/ler i, dog er der et lille rør som går ud til den ene side, men hvis jeg stikker hånden langt nok ind, så kan jeg mærke det er stoppet til med netop sand/Jord/ler...

Min bangeanelse, siger mig så er det måske bare er et rør som går ½-1m ud fra selve risen og derefter bare går ud i jorden/Ingenting..


Dette er efter min mening ikke helt optimalt til en kælder nedgang, hvor der til tider kommer en del liter vand ned..

Hvordan ville sådan et afløb skulle laves i dag? - Skulle røret føres ud i en sivbrønd hvor det lige så stille trækker ud i jorden eller hvordan?

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hej. Jeg har en kælder nedgang/Skakt, hvor der... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Der er en afløbsriste, hvor der hvis man fjerner den..

LIge ned er der jord/ler men der er et afløbs rør ud til den ene side ca. 75mm, 20 cm ie i det rør er det stoppet med jord/ler, det kan være jord/ler som er skyllet med ned i afløbet, det skal jeg ikke kunne sige.

Må prøve at have det renset så meget at jeg selv er overbevist om der ikke er et fast afløb.

Der er afløb inde i kælderen som er koblet på kloaken, så virker underligt at de ikke har lavet et i kælderskakten også..

Men samtidig så var tagrender bare sat 40cm ned i jorden i en bunke sten, så der var åbenbart bare en "hjemmelavet" sivbrønd?

Takkr for hælpen.

mvh

Be Smart - Not Stupid..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis