Hvad hedder sådan en?

Nedenstående er et billede af en stålring til en lampe. Jeg har brug for en til, men jeg har ingen ord for den og kan derved ikke finden en på nettet. Den er 80mm i diameter, tykkelsen og og højden er ikke så vigtig. Er der nogle der har et bud hvad man kalder sådanen fætter så jeg kan google den eller ved hvor sådan en dims kan købes.

På forhånd tak!




8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært og se hvad det er...
Det kunne være bundelen fra en skærmholder, men så burde der havde været 2 stivere stikkende lodret op, og afsluttet i en mindre ring...
Fortæl lidt mere om den, har den gevind? eller er den til pynt ? eller noget helt tredie?

Kom igen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Fair nok, jeg medgiver at beskrivelsen er ringe.
Ringen er af stål og 80 mm i ydre diameter og 12 mm høj. Der er ikke gevind. Den er fra en vægmonteret lampe og sidder mellem væg og resten af lampen. Den behøver ikke at være helt magen til, blot skal den have en jævn overflade og samme diameter og ca samme højde. Det jeg primært er ud efter er et navn på en metalring fx ( nu finder jeg bare på) en z-mellemring eller en o-ring. Hvis det da har et navn.
du kan vel ikke lægge billedet ind af resten af lampen der ringen høre til.
der kan du sikkert få flere svar.!

sikkert mellemring til foden.?
evt du kunne høre den lokale smed om han kunne lave sådan en ring til dig,, det er vel bare et stykke stål der lige bliver valse til formen er der, også en tur med en tig svejser,, også skal du bare male den,, bare et forslag,,
God idé! det er en arne jacobsen væglampe type 33082 som på billedet (blot er ringen ikke med på billedet).
Ringen er blevet væk på den ene lampe og jeg er på jagt efter en ny. men som sagt gør det ikke noget at den istedet for at være 12mm høj erfx 15 eller 10 mm.
Annonce
http://www.lauritz.com/Item/ItemImage/ItemImagePage.aspx?LanguageId=1&ItemId=2584864&ImageNo=4&ImageCount=4
Hvorfor ikke bare gå til din lokale smed og få skåret et stykke af et rør? Der er da ingen grund til at begynde at valse og alt muligt?

Mvh.
Mikkel
Man kunne godt risikere at finde noget brugbart hos en gammeldags fotohandler.
Det svære er måske at finde en gammeldags fotohandler.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også