Diesellugt i båd

Hej

I forbindelse med et utæt brændstoffilter og efterfølgende reparation er der løbet en del diesel ud i bundvandet i båden. Dette har givet en ubehagelig lugt af dieselolie i kahytten. Er der nogen effektiv kur til at få renset op i bunden af båden og få ellimineret diesellugten.
Jeg har selv tænkt at starte med en gang motorrens (petroleumsprodukt) og efterfølgende grundrens. Findes der mere man kan gøre?

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Opvaskemiddel er godt til at opløse olie- og andet fedtstof med. Gerne den billigste med den mest gennemtrængende citronduft. Det har ihvertfald selv gode erfaringer med, sammen med ekstremt varmt vand, der også får fedt og olie til at blive tyndere. Petroleum lyder i mine ører til noget, der bidrager til den dårlige stemning (lugt).
Grundrens er sikkert fin!
Fandt engang en lugtfjernerspray i Metro, der var ret effektiv mod et brækuheld i bilen, men kan altså efter 12 år ikke huske, hvad den hedder...

mvh
JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa

Jeg har selv været der og prøvet det!
Motorrens, grundrens, rodalon, salmiak osv. er alle prøvet. Endda et kemisk produkt; som jeg ikke kan huske navnet på, som skulle gå ind og ændre den molekylære sammensætning og derved nedbryde olien er også prøvet.

Det jeg er kommet frem til er at suge så meget op som muligt, vask med salmiakspiritus og til sidst aftørring med acetone.
Det er en krads omgang som skal foretages på en dag med god vind og helst maske, men det virker!

Mvh

Dennis

 Gør det rigtigt fra starten!

Hej. Dieseloliespild i båden fjernes helt med en godt vædet klud med sprit, virker også til at få lugten af hænderne. Vask efter med sæbevand og lugten er helt væk. HUSK at lufte ud, lad være med at tænde piben medens du arbejder. Villy
hej jeg hade osså problemer med disel og olie i bunden jeg fik det væk med en gang opvaskemider og to spande en med kattegrus og en med ganle klude ved lænsepumper og vandslangen der var ingen regnbuge på vandet det to ca 30 minnuter
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis