Diesellugt i båd

OFJ
OFJ
62 6094
Hej

I forbindelse med et utæt brændstoffilter og efterfølgende reparation er der løbet en del diesel ud i bundvandet i båden. Dette har givet en ubehagelig lugt af dieselolie i kahytten. Er der nogen effektiv kur til at få renset op i bunden af båden og få ellimineret diesellugten.
Jeg har selv tænkt at starte med en gang motorrens (petroleumsprodukt) og efterfølgende grundrens. Findes der mere man kan gøre?

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
jakob356
jakob356
137 1400
Opvaskemiddel er godt til at opløse olie- og andet fedtstof med. Gerne den billigste med den mest gennemtrængende citronduft. Det har ihvertfald selv gode erfaringer med, sammen med ekstremt varmt vand, der også får fedt og olie til at blive tyndere. Petroleum lyder i mine ører til noget, der bidrager til den dårlige stemning (lugt).
Grundrens er sikkert fin!
Fandt engang en lugtfjernerspray i Metro, der var ret effektiv mod et brækuheld i bilen, men kan altså efter 12 år ikke huske, hvad den hedder...

mvh
JAKOB

1987 Finngulf 28 "S/Y Capricorn", Christianshavns Kanal.
1977 BMW R75/7, tidligere politimotorcykel
1962 Porsche 356, ligner den i "Baronessen fra Benzintanken"
- Plus diverse andet gammelt skrammel og mekanik...

je__ns
je__ns
8514 0
Først skal du have fjernet så meget af disel olien, fra sumpen som muligt.
Du kan evt købe en "olie sok" som er oie opsugnde granuat i en pose.
mvh jens
Hejsa

Jeg har selv været der og prøvet det!
Motorrens, grundrens, rodalon, salmiak osv. er alle prøvet. Endda et kemisk produkt; som jeg ikke kan huske navnet på, som skulle gå ind og ændre den molekylære sammensætning og derved nedbryde olien er også prøvet.

Det jeg er kommet frem til er at suge så meget op som muligt, vask med salmiakspiritus og til sidst aftørring med acetone.
Det er en krads omgang som skal foretages på en dag med god vind og helst maske, men det virker!

Mvh

Dennis

Gør det rigtigt fra starten!

Annonce
Annonce
VillyJ
VillyJ
1 3390
Hej. Dieseloliespild i båden fjernes helt med en godt vædet klud med sprit, virker også til at få lugten af hænderne. Vask efter med sæbevand og lugten er helt væk. HUSK at lufte ud, lad være med at tænde piben medens du arbejder. Villy
renek
renek
520 8210
hej jeg hade osså problemer med disel og olie i bunden jeg fik det væk med en gang opvaskemider og to spande en med kattegrus og en med ganle klude ved lænsepumper og vandslangen der var ingen regnbuge på vandet det to ca 30 minnuter
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Arona Diesel 7,5 hk udluftning
    Bådmotorer (13 svar)
  2. Pilleovn stopper til - dårlige piller?
    Fyr og opvarmning (46 svar)
  3. Skjult rørskade, forsikring
    Jura, reglementer og krav (13 svar)
  4. mus i motorrum...
    Lav-Bil (8 svar)
  5. Excentersliber til rense og slibning af gulv ?
    Lav-Hus (3 svar)
  6. Oplade helt fladt batteri. Hvor lang tid?
    Lav-Bil (9 svar)
  7. volvo penta md11c (sprutter)
    Bådmotorer (15 svar)
  8. afløb fra gasfyr
    Lav-Hus (7 svar)
  9. Eternittag smuldre, hjælp og erfaring søges
    Lav-Hus (89 svar)
  10. Maling af gammel glasfiber jolle
    Lav-Båd (27 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her