Fjerne flisefugemasse fra fliseoverflade dagen efter

Jeg er nu færdig med et lille toilet (mit ”øvelokale” mht at lægge fliser osv.) Jeg tørrede flisefugemasse af rigtig mange gange, med en ½ til 1 times pause imellem, indtil fliserne ikke blev matte mere når de tørrede. Men da fugerne ikke var helt tørre, kunne jeg ikke undgå at hver gang at få en lille film af fugemasse hen over flisen, hver gang (skruen uden ende).  Samtidig var jeg bekymret for at komme til at træde i en fuge og måtte hele tiden gå på tær, da fliserne kun er 20*20.  Dar var dog til at overskue med et lille rum på under 3 m2.

Men nu har jeg endelig fået lagt fliserne i det lidt større badeværelse, på ca. 10 m2 også med 20*20 fliser og frygter lidt opgaven med at skulle tørre det af 10 gange, mens jeg render rundt på tær og prøver at undgå at træde på fugerne.

Så mit spørgsmål er: Kan jeg nøjes med at tørre den overskydende flisefugemasse af en enkelt gang  og så vaske resterne af fliserne af dagen efter, hvor jeg kan gå på fugerne og fugerne ikke længere afgiver lidt fugemasse, hver gang der kommer en svamp over ?

Alle tips der ellers måtte være er også meget velkomne.

På forhånd tak!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have fjernet, det overkydende fugemasse, inden det tørre op.
Bruger du ikke en gummispartel, til at fodele det med, så få man fjernet det meste.
Resten fjernes med en hårdt opvreden svamp, man skal lige over det en 2 - 3 gange.
Dagen efter kan der godt være en tynd mat hinde, den kan normalt fjernes med en tør klud.
Elers findes der specielt rensevæske, edike kan også bruges.
En helt glat flise er selvfølgelig nemmere, end en meget ru og porøs flise.

Du behøves nu ikke at gå på tæer, der sker ikke noget ved at træde hen over lisefugen.
mvh jens
tak for svar! Det prøver jeg!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis