Pudse indvendige vægge.

Hej Lav-det-selv brugere.

Jeg har et dejligt 69'er hus, med indvendige murstensskaller i forgangen. Men de mokkafarvede skaller er ikke lige en del af fruens indretningsdesign - så dem er jeg blevet pålagt at få lavet til en pudset væg.
Mørtelfugerne er rimelig dybe, så de skal vel fyldes ud først? - Hvordan skal jeg gribe det an, og hvilke materialer skal jeg bruge. Jeg har kigget lidt på weber hjemmeside, men er i tvivl hvilken proces der er tale om.

På forhånd tak...


Huset købt - renovering påbegyndt.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb noget bakkemørtel, det er nemt at arbejde med.
Hvis du skal bruge meget, er det billigere med en big bag på 500 liter.
Jeg har for et par måneder siden købt, sådan en 500 liter bakkemørtel, den kostede 475 kr incl moms, i den lokale xl.

Når det nu er en murstensvæg, så synes jeg vandskuring, ville være et oplagt valg.

mvh jens
Til vandskuring ville bakkemørtel nok ikke være et oplagt valg. Der skal du gå efter strandmørtel 9% 0-2mm

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Skrevet af nmb1022 på 10 aug 2012 13:58
Til vandskuring ville bakkemørtel nok ikke være et oplagt valg. Der skal du gå efter strandmørtel 9% 0-2mm


Nu ville spørgern jo pudse vægen.

mvh jens
Jeg vil også anbefale dig at bruge strandmørtel 7 - 9 % det gør ikke den store forskel med procenterne dog vælg korn størrelse 0 - 2, bakkemørtel er til når man lægger sten oven på hinanden ) jeg har en uddannelse som murer bag mig, så jeg har lidt forstand på det, husk også cementen, 14 dele strandmørtel til 1 del cement, og så skal det have lidt tykkere end yoghurt konsistens, jeg vil anbefale dig at smøre et tyndt lag på hele væggen så alle fugerne bliver fyldt op, vent 1 times tid, og så puds resten.

puds = 5mm - 15mm lag tykkelse
vandskuring 1mm - 2mm lag tykkelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis