Gæstehus i baghaven

Hej folkens!

Håber på lidt hjælp til et projekt jeg gerne vil have gennemført

Jeg vil købe en beboelsespavillion til baghaven som et slags gæsteværelse. Man må ikke lave kloakering og man må ikke nedgrave en septiktank..

Jeg vil gerne have toilet dernede. Hvad er den nemmeste måde at gøre det på? et tørkloset måske? Og hvor tømmer man lige sådan et henne om vinteren?

Jeg vil gerne have virkende vaske.. Hvad gør man med en spiltank? Huset skal jo gerne kunne bruges hele året rundt, så tanken må ikke fryse.

Hvordan opvarmes den lettest? Hvad er alternativet til elradiator?

Håber på lidt hjælp med dette projekt
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen til fora

Hvorfor må du ikke lave en kloakledning, der forbinder gæstehuset med dit øvrige kloak net?

En luft til luft varmepumpe, er et oplagt valg i forhold til elvarme.

Du må nok heller ikke, lave en nedsivning fra håndvasken.

mvh jens
Ringede til kommunen og hvis der skulle være kloak skal gæstehuset ligge i direkte forlængelse af det normale hus.. Men gæstehuset skal ligge i den anden ende af grunden, så derfor er kloak ikke muligt.. Det gør det en smule bøvlet..

Med hensyn til vasken, tænker jeg om man kan have en tank der står inde i huset og opsamler vandet som man så skal tømme en gang i mellem?
http://vvsgiganten.dk/item/614321032/Dansk-vvsimport/SaniCompact-C43-Toilet-med-indbygget-Kv%C3%A6rn/

er dette en mulighed ?
kan sende 30 m væk + tilslutte håndvask
Så skal man grave røret ned igennem haven eller hvordan? Og hvor skal røret føre hen? Det skal ved tilkobles kloakken på en eller anden måde?
ja man kan grave ned i frost fri og tilslutte eksisterne kloak
Annonce
Der må foreligge en misforståelse et sted!

For det første skal du ikke spørge kommunen om tilladelse til at etablere flere afløb på din parcel. Arbejdet skal udføres af en Aut. Kloakmester.

Dernæst kan kommunen ikke have noget imod at du etablere afløb fra en seperat bygning på din grund!

Hvad var kommunens begrundelse for at der ikke måtte være afløbstilslutning fra dit gæstehus?

Har talt med kommunen to gange og det er hvad de siger.. Så vil da håbe at du har ret
Kommunen siger at hvis der er kloak kan man reelt bo i det lille hus, og at man derfor kan udleje det.. Derfor kan det ikke blive godkendt..
Det skal kommunen ikke blande sig i!

Hvis huset anvendes til beboelse eller udlejning er det ulovligt!

Men kommunen kan ikke gå udfra at du, som lovlydig borger, vil overtræde gældende lovgivning!

Med mindre du har givet dem anledning til mistanke om andet! Og det har du jo? Ved at omtale gæsteværelse og beboelsespavillon!


Men du er selv ude om det! Hvorfor har du overhovedt spurgt kommunen om noget som helst.
Hvorfor har du ikke blot indgivet anmeldelse om at bygge et skur?
Eller blot bygget dig et lokum i baghaven - fordi du har lyst til at sidde deri og filosoferer over tilværelsen! :o)

Hvis du på normal vis indgiver ansøgning om byggetilladelse for et gæstehus, m/toilet, så er der sikkert ingen problemer med kloakeringen!

Jeg har på ingen måde tænkt mig at gøre noget ulovligt, derfor kontakter jeg kommunen for at høre hvad der er lovligt! Jeg havde ikke troet at der skulle være et problem i at have et gæsteværelse med bad, derfor har jeg sagt at det er det jeg vil bygge.. Det var der så et problem i, og det problem havde jo været der uanset og jeg spørger dem over telefonen eller om jeg sender en ansøgning..

Dette jeg spurgte om i denne diskussion var hvad smarte løsninger folk kunne finde på udfra en situation hvor kloak ikke er mulig. Diskussionen om hvorvidt og hvorfor der ikke må være en kloak er derfor ikke relevant..
Nu ikke så muggen! :o)

Kommunen kan ikke nægte dig at bygge et gæstehus med bad og toilet og afløb til det offentlige net!

Såfremt du iøvrigt opverholder bygningsreglementets krav, bla. om bebyggelsprocent mv. Og en eventuel lokalplans bestemmelser.


Men bortset fra det så kan en opsamlingstank være løsningen.

Du kan købe min! :o)

Fordi der her i området blev kloakeret for kun ca. 8 år siden. Indtil da havde jeg afløb for alt spildebvand til en ståltank som så blev tømt af et slamsugningsfirma.
Løsningen er stadig meget anvendt i sommerhusområder!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis