Båden på land???

Mojn i alle;-)
Jeg ligger i motorbåds klubben Frem i Odense, og jeg har seriøst brug for at komme på land og på ordnet bunden( 2,5 år siden sidst)...;-) problemet er bare båden nok når op på 9 tons, og så er det sku svært at finde et sted de kan hive en op..;-( jeg er seriøst begroet, så er sku ikke meget for at skulle sejle ud af fjorden... Nogen der har forbindelser? Sejlklub eller andet, hvor man kan købe sig til ydelsen for rimelige penge...
Skriv endeligt;-)
Makaria( med lange går på maven)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En vognmand med en kran burde kunne få din båd på land. Alternativt skal du på et værft, hvor båden kan trækkes op på en vogn ligesom en fiskekutter.. Jeg er ikke så godt kendt i Odense, at jeg ved hvor det findes.

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
Det nærmeste slæbested er vel Bregnør.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Du kunne evt få en dykker til at fjerne begroningen fra bunden..??!!
Jeg ved for resten ikke, om de stadig har brugbare beddinger på Stige Ø. Men det kan vel undersøges.

ErikChristensen 

hej Makaria, hvad gør de andre i din sejlklub? mvh anvi
Annonce
Anvi@ :de andre har vinterplads på land, og deler kranmanden.. Men pointen er jeg gerne vil op nu. Har hørt man kan komme op i bogense, incl lån af stativ.. Det var det jeg håbede man kunne nærmere Odense;-)
Du kan sagtens komme op i Bogense, der ligger jeg selv, men det er unægtelig uden for fjorden.

ErikChristensen 
Hvorfor kan du ikke få en kran til at løfte den på land i den klub du ligger i og så lige låne deres vinterplads og så måske nogle bukke og så rense og bundmale og så få den i vandet igen..
Jeg tror ikke det bliver billigere i en anden havn..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis du laver en aftale med en kranmand om hverdagen indenfor alm. arbejdstid er de til at tale med. Jeg har selv betalt 400,00 kr for en søsætning fra vinterplads på havnen og i vandet med en alm. vognmand. (Jeg er ikke klar over om det var inkl. moms)  Selv om det er nogle år siden jeg brugte den løsning må det stadig kunne købes for penge. Det er selvfølgelig billigere hvis i er nogle stykker på havnen om at dele vognmandens startgebyr.

Jeg betaler selv i dag ca 800,00 kr incl moms for at vognmanden henter båden hjemme i haven og søsætter den i havnen et par km væk. Det tager 20 min fra han holder ude på vejen og til båden ligger i vandet.

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
Ole har jeg ret i at antage, at din båd vejer ca. 1/3 af de 9 tons, der er tale om her, det er altså ikke den alm. lastbil m. kran, som snupper det. I Frem kører man op i hold og da bådene ikke kan være der på stedet køres de en 5-7 km til en plads på Stige Ø . Rimeligt kostbart at få arrangeret for 1 båd alene.

ErikChristensen 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis