løs motorsavskæde

har købt en brugt motoersav (sachs dolmar) den køger godt og ser fin ud, men når jeg køger med den bliver kæden slap, håber i kan hjælpe mig.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage sværdet og kæden af for at se om den smører kæden når du kører med den.

varmetossen

og kontroller derudover at tappen der sidder på justerskruen til kædestramningen (lige ved siden af sværdet på modsat side af siden med de to møtrikker, der holder sværdet og skjoldet på plads) har indgreb med det hul det er i sværdet, og at justerskruen er strammet op, men ikke mere end du han løfte kæden nogle mm fra sværdet med fingrene midtvejs på sværdet.
det ser ud til at den smør hel fint.
fik mig motorsavs bevis i januar så den skule være på plads
Så er der to ting i det. Enten underviser du os eller jeg kan være bekymret for hvor det kursus foregik
mvh

varmetossen

dog ikke, og kursuset var i forbindlse med anlægsgartner udanelse og motorsaven syndes at den skule have det beder, måske har det være den tidliger ejer der ikke har været så god ved den, og give den ren benzin og så hade den vis også stået i et år, så det var nok bare den gamle olie der skule ud, men jeg takker mange gange for den hurtige hjælp og gode råd, det bliver ikke siste gang jeg kommer her inde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis