Komplext trådløst Hjemmenetværk


Jeg har lidt en udfordring med vores netværk. Både min bedre halvdel og jeg skal bruge en trådløs router fra vores arbejdsgivere som ikke må bruges til anden trafik en arbejde.

Det betyder at vi nu har 3 trådløse netværk  i huset.

DanskKabelTV har lige skiftet indgangsmodemet for at kunne kører højere hastighed, men den er også trådløst = 4 trådløse netværk
Udfordringen er at indgangmodemet ikke kan håndterer tildeling af IP adresser på de 3 trådløse netværk.

Min tanke er/var derfor at Bridge indgangsmodemet, tilslutte en switch (som kan håndterer de 3 trådløse routere). SPØRGSMÅL:
- Hvilken Switch kan gøre det ?, der er jo et have ud udbud og DUSTIN foreslog en Switch til 8700,-
hvad er den billigste som kan klarer opgave uden problemer.
- Er det tilrådeligt at skifte til fast IP-adresse (og betale DanskkabelTV for det) for at få det til at køre.
- Hvis jeg skifter til fast IP hvordan så med sikkerheden er det lettere at komme ind på mit netværk ?
- Kan jeg også tilslutte min netværksprinter til Switch'en og få adgang til den fra alle de trådløse netværk ?


Håber at der en Nørd (positivt ment) der kan hjælpe mig så jeg ikke ender med at skulle pansætte bilen for at få netværket til at virke

vh

Per
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kryptisk spørgsmål....

1. indgangsmodem kan du tilkoble en ROUTER (drop det switch pjat) og opsætte denne med wifi, køber du den rette kan du også tilkoble din printer, samt tilgå den udefra.

2. Fast IP er bare en fin salgstale fra div ISP'er.. Opret en gratis bruger hos dyndns.dk og opdater denne een gang om md, så har du en "fast ip" dvs din IP er måske 194.67.34.00 men du får den til at pege på minip.dyndns.dk... Du kan så herefter opsætte en masse sjov i din router som peger på denne ip/record (ala printer)

3. Besvaret i nr 2

Main i bridgemode -> http://www.edbpriser.dk/router/d-link-rangebooster-n-650-router-dir-635-id-215237.aspx -> Printer + wifi = problem løst

PS.. er nørd med stort N



Jeg er næste med )


Jeg vil prøve at skitserer:



=> Linksys WIFI router (konens arbejde)


Indgangs signal => Trådløset Cisco Modem fra DK-TV => TimeCapsule (Mit arbejde med backup)
     WIFI router


=> Netgear WIFI router (Privat)


Jeg er nødt til at have de 3 WIFI routere og gerne undgå problemerne med tildeling af IP adresser når flere er på samtidig. Det er Cisco modenet (router - 4 ethernet udgange) der ikke rigtig kan håndtere at have de 3 WIFI routere i bagenden )

vh

Per
kone og arbejde.. 2 ting der lyder som hårdt arbejde..

anyway.. forklar mig lige hvor mange forbindelser du har i hjemmet ?

Jeg har en linie ind i huset.

den linje har sit udgangspunkt i CISCO trådløs Modem (Router med 4 ethernet udgange)

Til "CISCO trådløs Modem/Router" er der tilsluttet 3 WIFI routere: Timecapsule apple, Linksys & Netgear.

Godt.. Så for at besvare dit spørgsmål så er det ret simpelt...

CISCO = Bridgemode -> TC sat op med wifi + printer benytter du en USB switch kan du også bruge en ekstern HDD som timemachine... Gætter på du ikke har så fin en dims uden at have andre Apple produkter.. Hvilke?

og hvorfor så mange routers, dimser og tingeltangle ?

Annonce
Hvis du har 3 routere tilsluttet din indgangsmodem er problemmet med stor sandsyndlighed at de alle er sat til at håndtere uddeling af ip adresser.

Slå DHCP fra i de 3 routere som er tilsluttet indgangsmodem. På den måde er det kun routeren/modem fra Dansk net der uddeler ip adresser. Og de 3 tilkoblede routere får derved information derfra.

R. C. Nielsen

men igen, hvad sker der for alle de routers ??? giver nada mening
Vi har begge en arbejdsgiver som udleverer en router som de har sat op og som ikke kan ses af andre en én specific Laptop (sikkert blot på mac adresse) men det er sådan det er. Vi må ikke gå på virksomhedens VPN hjemme fra via andre routere end den vi har fået udleveret. Så det giver 2 routere og da vore private til ungerne ikke kan se de 2 virksomhed routere er vi selv nødt til at have den 3 routere.

Ja man bliver træt ved tanken ikk'
R.C.Nielsen

Du skriver at jeg skal slå DCHP fra.

jeg kan lave et andet valg nemlig: statisk eller PPP0E

Statisk her skal jeg opgive:
IPv4 adresse:
Subnetmaske:
Routeradresse:

DNS-servere:
Ok, og held og lykke med projektet
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis