Komplext trådløst Hjemmenetværk


Jeg har lidt en udfordring med vores netværk. Både min bedre halvdel og jeg skal bruge en trådløs router fra vores arbejdsgivere som ikke må bruges til anden trafik en arbejde.

Det betyder at vi nu har 3 trådløse netværk  i huset.

DanskKabelTV har lige skiftet indgangsmodemet for at kunne kører højere hastighed, men den er også trådløst = 4 trådløse netværk
Udfordringen er at indgangmodemet ikke kan håndterer tildeling af IP adresser på de 3 trådløse netværk.

Min tanke er/var derfor at Bridge indgangsmodemet, tilslutte en switch (som kan håndterer de 3 trådløse routere). SPØRGSMÅL:
- Hvilken Switch kan gøre det ?, der er jo et have ud udbud og DUSTIN foreslog en Switch til 8700,-
hvad er den billigste som kan klarer opgave uden problemer.
- Er det tilrådeligt at skifte til fast IP-adresse (og betale DanskkabelTV for det) for at få det til at køre.
- Hvis jeg skifter til fast IP hvordan så med sikkerheden er det lettere at komme ind på mit netværk ?
- Kan jeg også tilslutte min netværksprinter til Switch'en og få adgang til den fra alle de trådløse netværk ?


Håber at der en Nørd (positivt ment) der kan hjælpe mig så jeg ikke ender med at skulle pansætte bilen for at få netværket til at virke

vh

Per
Jeg har lidt en udfordring med vores netværk. Både... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
du skal ind under LAN indstillingerne, det virker som om du er inde i WAN og rode.. find DHCP server i webkonfiguratoren for de enkelte routere og slå denne fra. Så er det kun bredbåndsrouteren fra DK-TV der deler IP'er ud.

Elektronikteknikeren
Lidt spørgsmål:
1. Kan ungerne ikke forbinde direkte til det trådløse SSID som Cisco Routeren udsender?
2. De 2 arbejds router har vel også deres egen SSID?
3. Må / kan du ændre i indstillinger på de 2 arbejdsroutere?
4. Hvilke IP adresser / subnet bliver tildelt fra hver af de 3 routere?


Jeg har f.eks følgende opsætning:
                     -> Arbjeds Router SSID = BoyotaWork
ISP -> Router -> Privat Router SSID = BoyotaPrivate
                     -> Other Networks


Router hvor ISP kommer ind tildeler IP adresser i 10.10.1.0/255.255.255.0
Arbjeds Router tildeler IP adresser i 10.10.2.0/255.255.255.0
Privat Router tildeler IP adresser i 10.10.3.0/255.255.255.0
Other Networks er så fra 10.10.4.x og frem.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis