Mislyd - nogen ideer?

Hej

Jeg har en Hyundai Sonata 2,0 GLS fra 2000.

Når jeg kører og kommer over 30-40 km/t begynder der at komme en mislyd fra bilen. Det lyder faktisk lidt som når man kører på yderstriberne på motorvejen (en høj brummen) eller som når man er meget højt oppe i omdrejninger (hvilket ikke er tilfældet).

Det pudsige er, at lyden kun er der når jeg kører ligeud eller til venstre - drejer jeg rattet en smule mod højre, forsvinder lyden omgående - og retter og op igen kommer lyden tilbage.

Jeg har også prøvet i fart, at stille bilen i frigear og slukke motoren, men lyden er der stadig, selvom bilen kører med slukket motor.

Nogen forslag?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne lyde som højre forhjulsleje er færdigt.
Super - er det noget man kan kaste sig ud i selv, med begrænset mekanisk kendskab?
Det tør jeg desværre ikke sige, da mit eget mekaniske kendskab er mere end begrænset. :-) Men jeg kan se, at der er en hel del tråde om emnet her på LDS, så prøv at bruge søgefunktionen, så får du nok hurtigt et indtryk af, om det er noget, du tør rode dig ud i. :-)
Glemte lige i farten at du kan da prøve at få et helt fjederben hos en hugger. Det er som regel nemt at skifte selv.Men start lige med at finde ud af hvilken side det er ved at løfte hjulene og så kan du forhåbentlig finde støjkilden når du drejer hjulene rundt og rokker med dem.

 varmetossen

det lyder som et af dine inderskærme er gået i komtakt med et hjul

PEK

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis