Skal lave en trappe fra kælderen og op til stueplan

Hej Alle,

Jeg er nu i den afsluttende fase af mit kælderprojekt (har gravet næste en meter ud, understøbt hele hytten og gravet dræn rundt om hele hytten, fyldt kælderen med isolering, gulvvarme og beton) og det skal selvfølgelig rundes af med en trappe.

Jeg har af mærkelige årsager ikke nogen respekt for deen type opgaver, men alle i min familie og omgangskreds siger, at der er pisse svært med sådan noget trappe halløj - derfor - er der nogen af jer LDS'ere der har nogen erfaringer med en kvartsvingstrappe, der drejer til venstre efter 2-3 trin (hvor andet eller tredje trin er et plateau, hvor man drejer til venstre og så sortsætter videre op ad trappen)?

Der er ca. 253 cm fra gulvet og til der hvor trappen skal slutte. Trappen kan være 87 cm bred. Den "lige del" kan være ca. 220 cm og den del der går ud i rummet (der i øvrigt ikke er på meget mere end ca. 8 m2) er vel på ca. 110 cm.

Jeg havde tænkt mig at lave den i ubehandlet fyr træ.

Jeg glæder mig til at høre fra jer

/Sandur.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ville tage fat i et trappefirma til at lave dette.
Det kan på ingen måde betale sig at lave forsøg med udførsel af denne type opgave selv, hvis ikke man har erfaringen og det rigtige værktøj til det.

De kommer selv ud og måler op, laver efter anvisning, og kan også være behjælpelig med opstilling.
Alt sammen uden noget ansvar for dig.

Nemt og enkelt!

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Helt enig med TR

Hvis du ikke har lært det - så kan du ikke lave en 1/4 svingstrappe. Vil jeg påstå!

Og lad endeligt være med at lade den forblive ubehandlet. Der er stort slid på trinnene og de bliver (møj)beskidte af trafikken. Egentlig var eg eller ask til trinnene nok at anbefale!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ville male trappen efterfølgende, så den ville ikke være ubehandlet - bare mig der formulerer mig dårligt

Tak for input med at trin skal være i eg eller ask :-)

Kan I anbefale et selsakb eller er det bare at google...?
Min tidligere makker, fik for nogle år siden lavet sin trappe hos Woodstep.
Godt nok en ligeløbstrappe, men den var megaflot. Rigtig god kvalitet.
Hans var godt nok så med Merbau trin, og hvidmalede vanger, men det spiller rigtig godt!

Men prøv nogle forskellige, og se hvad de kan byde på

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Helt enig, en 1/4 svingstrappe laver man ikke sådan bare lige, hvis ikke man ved hvordan den skal snøres op.
Og skal trin være andet end fyr/gran så ville jeg også få den lavet ude i byen alligevel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også