Dampspærrefolie + tape + klister.

I forb. med tagrenovering og efterisolering skal jeg udskifte ca. 50 m2 dampspærre -fra oversiden!

Men hvad er op og ned på kvaliteterne. For der er både grønne og blå og kulørløse!  

Det der hedder:
0,20 MM PLAST DAMPSPÆRRE CE-MÆRKET
Er det "godtnok"

Tape:
DAFA DAMPSPÆRRE TAPE 50 MM BLÅ T/SAMLINGER 25M til 140 kr
eller
DAMPSPÆRRETAPE KLAR 0,05M X 25M til 70kr
Er det billigste "godtnok"

Folieklæber:
Dana Lim 298 koster 75 kr, (incl. moms) hos Onkel Harald.
Hvorfor skal det snask være så p...e dyrt?
Findes der noget der billigere?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville klart købe den fra DAFA har jeg gode erfaringer med, det er dog en dyr pris du har fundet der, kan normalt købes for 50-60,- + moms for en rulle.

Blå Dafa er til lige samlinger, og den grønne er flexibel tape, som kan bruges i hjørner, og rundt om gennemføringer.
Skrevet af Sitting Bull på 07 aug 2012 22:12


Men hvad er op og ned på kvaliteterne. For der er både grønne og blå og kulørløse!  

Det der hedder:
0,20 MM PLAST DAMPSPÆRRE CE-MÆRKET
Er det "godtnok"


Den er god nok, ja. Vær dig opmærksom på at den skal være CE-mærket, hvis der skal være nogen fornuft i det.
Det er dyrt! Men også inden for dette produkt, for man nogenlunde hvad man betaler for. Naturligvis, er der forskellige priser, i diverse butikker!

Den blå er fra Dafa:
http://www.dafa.dk/produkter/dafa_airstop_system_og_trade/profoil?opendocument

Og den grønne, hvilket bare er en anden producent, Eric-Storm:
http://www.eric-storm.dk/da-DK/Produkter.aspx?GroupID=KLIMA

De har også alle mulige taper og tilbehør, som du kan se på siden.


Generelt kan man sige, at det er lidt et svært område. Der bliver lavet mange tests af alle mulige firmaer og institutter. 
Det nyeste jeg kender til, er at man fra udlandet, specielt England og Tyskland, er begyndt at lave løsninger hvor man i stedet for en tæt PE-folie, opsætter en diffusionsåben membran(fugtadaptiv dampspærre).
Den bliver typisk brugt til renoveringer, hvor man f.eks ønsker at isolere udefra i et tag. På den made kan man lade de indvendige lofter side, og køre membranen rundt om spærene.
Det gør man jo egentlig også i dag, men denne type membran, skulle være nemmere at arbejde med, og få mere tæt.
Det er typer som f.eks Hygrodiode og IcoVariofra Icopal.
De har også den fordel, at de må bruges i både ventilerede og uventilerede konstruktioner, hvilket kan være aktuelt hvis man vil have "fyldt" lidt mere isolering i f.eks taget. Den er dog en "anelse" mere kostbar. 

Shit. Det blev vist lidt langt, håber ikke det skaber mere forvirring! Det er bare et mega tema!

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø

Takker for svarene.

Koluda;
OK for tapen. Priserne, som er incl. moms,  har jeg fundet hos den nærmeste  lavpristømmerhandel.  Tror du virkelig at DAFA tapen, (BLÅ, kan findes til 60 kr. + moms pr rulle, når jeg kun skal bruge et par stykker?

(For det iriterer mig nemlig grusomt at der skal betales så horrible priser for alt muligt tilbehør. )

TR - Tømrer;
Det glæder mig at "0,20 MM PLAST DAMPSPÆRRE CE-MÆRKET" er go' nok.

Men jeg forstår ikke helt hvorfor skriver du at det er dyrt. Når jeg nu ikke har fortalt om prisen. 

Ihvertfald har de en rulle hos Silvan med 50 m2 til 300 kr. (6 kr./m2), incl moms. Er det meget for dyrt?

Jeg har jo ikke samme mulighed for tårnhøje mesterrabbatter for småindkøb - som I andre har! 

Og nej, der skal ikke eksperimenteres med dampspærrer i mit hus. En PVC-folie ved man jo hvad er. Sådan da!



Skrevet af Sitting Bull på 08 aug 2012 11:46   Tror du virkelig at DAFA tapen, (BLÅ, kan findes til 60 kr. + moms pr rulle, når jeg kun skal bruge et par stykker?

Ja, det burde da være muligt, XL kører tit med den pris i håndværker avisen, tror ikke jeg selv har betalt mere en 79+ moms som det dyreste for en rulle DAFA, så er godt nok en høj pris du har fået oplyst på de 140,-

DAFA damspærren kan fåes i forskellige kvaliteter også, mener den billigste er omkring 400,- vejl. og det er den grønne, den blå er en "prof" udgave, som skulle være lidt mere rivefast.
Dejligt med tapen. (XL er netop min favorit tømmerhandler :o))

De 400 kr for dampspærren må så være for 100 m2! Men osse meget fint

Takker for info.

Annonce
Har ikke det store at tilføje.

Kommentaren på prisen kom jeg bare med, da "folk" ofte kommenterer at det er dyrt for "et stykke plastik"
Men kvalitet og pris hænger sammen.

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Skrevet af Sitting Bull på 08 aug 2012 11:46 OK for tapen. Priserne, som er incl. moms,  har jeg fundet hos den nærmeste  lavpristømmerhandel.  Tror du virkelig at DAFA tapen, (BLÅ, kan findes til 60 kr. + moms pr rulle, når jeg kun skal bruge et par stykker?


Jeg købte en enkelt rulle af det grønne hos Knud Larsen til 90, men du kan selv se priserne her;

http://www.byggecenter.dk/?page=18&category_id=55

Selvfølgelig skal du så betale lidt i porto.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
OK. Tak for det svar.

Men så vil jeg nok forsøge at vride armen - eller halsen - om på min lokale tømmerhandler. Så jeg får det til samme pris jo. :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis