Rette op på skævt borehul i skabslåge af træ

Hej,

Jeg er i gang med at bore huller til greb i mine skabslåger af træ. På trods af grundigt målearbejde er jeg kommet til at bore et af hullerne "skævt". Det skulle have siddet i vater i forhold til nabohullet 5-6 cm ved siden af, men af en eller anden grund er det boret 2-3-4 mm for højt, så de nu slet ikke er i vater. Måske er boret skredet, eller også er jeg bare meget dårlig til at ramme markeringen:-/

Det eneste gode er, at hullerne pt. kun er 3 mm og skal bores op til 5 mm for at grebene passer. Findes der nogle høkertricks, så jeg kan "rykke" hullet 1-2-3 mm nedad, så det tilnærmelsesvis kommer i vater med nabohullet? Jeg tænkte, at man måske med en lang tynd fil kan "udvide" hullet i nedadgående retning. Eller er der andre tricks?

Jeg har i denne video forsøgt at fange problemstillingen: https://www.dropbox.com/s/710intcun...huller.3gp

Hilsen Lars
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Find en dybel, eller anden træpind, bank den i hullet, med lidt lim, når limen er tør bor så det nye hul.
mvh jens

Ps. lidt sent, men næste gang du skal bore huller til håndtag, så lav en boreskabelon i 10 -12 mm krydsfiner, bor helst hullerne i den i en bænkboremaskine så de er helt lige, så kan man ikke bore hullerne skæve i lågen.
Så kan du også lave en styrekant, så du får den rette afstand til kanten.
Fasthold den med en lille skruetvinge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis