Kul til ældre rystepudser B & D

Havde lånt min gamle rystepudser (Black & Decker DN 44-F2) ud til lillebror til at slibe en bordplade ned, og den stod desværre af i processen. Den kan nogle gange lige starte, men kører ikke regelmæssigt. Lyder det som kullene? 
Og er der nogen der ved hvor man kunne være heldig at finde kul til sådan en ældre sag i Københavnsområdet? Kan kun finde B & D servicecentre på Fyn og i Jylland. 
Kan også finde kullene online, i England, men vil hellere købe lokalt, og selvfølgelig kun hvis det lader til at være kullene. 

På forhånd tak!


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ikke ud som om kullene er slidt hvis det andet ser lige sådan ud. Prøv at vippe /vride /dreje ledningen ved stikket og ved indgangen i maskinen, det kan være at ledningen er knækket et af disse steder.
De er ikke særligt slidte. Men der kommer strøm igennem. Ledningen har været knækket engang, så det var det første jeg kontrollerede. Har også målt det oppe ved kullene. Jeg har nu prøvet at slibe anlægsfladen på kullene. Nu vil den ingenting, ikke engang et lille forkølet host. 
Den kan nogle gange lige starte, men kører ikke regelmæssigt. Lyder det som kullene?
Det lyder mere som om ankeret er brændt af, og så er det ud på den blå hylde.

fase
Zann

Hvis din kommutator (der hvor kullene slæber på er sort kan du forsigtigt slibe det sorte væk med et lille stykke træ i den rigtige bredde, med fint smergellærred, det gør du først med håndkraft, drejer motoren indtil kobberet er blankt, blæs støvet væk bagefter inden du starter.

Sådan har jeg reddet min støvsuger for snart mange år siden, den "kører" som en helt ny.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Maskinsnedker,

Tusind tak for hjælpen. Jeg forsøgte mig med det. Motoren gav derefter ligesom et lille klik som om den prøvede at komme igang. Derefter var der igen ingen respons. Jeg er vist ved at løbe tør for muligheder her.
Annonce
Zann

Den er nok afgået ved døden så tror jeg.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Zann

Ser først dit indlæg nu! Har netop haft samme problem med b&d pudser. Troede også det var kullene, men...
Har du stadig maskinen; jeg fandt problemet i tænd/sluk vippekontakten. Stopfyldt med slibestøv så vippeanordningen ikke fungerede.
Lidt tricky at skille ad; smal skruetrækker ned langs begge sider forfra og forsigtigt vippe ud...
Løsdele; vippedimsen, fjeder og lille kugle - og masser af slibestøv.
Puste, puste, en mikro klat fedt på kuglen så den hæfter på fjederen - og meget forsigtigt på plads.

Tror min 6 år gamle er klar til seks mere!

vh Negrøj

Rockit music is life!
Tak for buddet. Den røg desværre til de evige jagtmarker. Men der kom også strøm igennem vippekontakten på min. Kunne ihvertfald få udslag på min polsøger ved kullene. Godt du fik liv i din.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis