Billig gipsskruemaskine

Hej!

Jeg skal snart til at smide  2 lag gipsloft op på 86 m3, så derfor kunne det være rart med en billig maskine som kan klare opgaven for mig - Idag kørte jeg i jem og fix, da jeg troede de stadig havde maskinen i dere sortiment, men måtte køre forgæves, da deres maskine ikke forhandles mere.

Har i nogle alternativer til en anden maskine, og hvor kan den købes?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kun skal bruge den til denne ene opgave, ville jeg da bare leje en gipsskruemaskine.

Den kan jo lejes for ca. 150,- for en dag.

Alternativt ville jeg betale den smule mere, og købe en Makita gipsskrue maskine, det er klart her man får mest for pengene, og skal du bruge den et par dage, og evt. senere til andet projekt, er den jo hurtigt tjent ind, i forhold til lejeprisen på en gipsskuremaskine i nogenlunde kvalitet.
Har du overvejet at bruge en alm. skruemaskine? Sådan et lille loft klare du på no time. 

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Lille loft...

Der går over 3000 skruer til ved 86m2 loft med 2 lag, så en skruemaskine ville nok være på sin plads.
Første lag skal vel ikke have så mange, andet lag kan man gi det passende antal. Så 3000 skruer??
Og at gå ud og købe en maskine, hvis det kun er det loft der skal laves er overkill. IMO! Og da slet ikke en Makita til 2-3000 Kr.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jep, ca. 3000 skruer går der til, det er hvor 1 laget har længere skrueafstand end yderste lag...

Makitaen ville jeg nok kigge efter brugt, kan fåes til omkring 1000,-

Man kan selvfølgelig også købe en meget billig en, men efter min vurdering er flere af dem så dårlige, at man bare ender med at bruge timer på at skrue efter, fordi den enten skruer dem skævt i, eller for svingende i dyben.

Ikke et problem med oplever så tit med hverken makita eller hilti´s maskiner.
Annonce
Syns nu ik det var det store at sætte 75 m2 med alm. skruemaskine. bruger altid minimalt med skruer til første lag og så får den med ca. 30 til 40 cm mellem skruerne i det næste.
Og helt rigtigt de billige maskiner er ofte dårlige. 

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af msms på 06 aug 2012 16:30
g så får den med ca. 30 til 40 cm mellem skruerne i det næste.
Og helt rigtigt de billige maskiner er ofte dårlige. 
Det er også alt for lidt...

Max. 20cm mellem skruerne i kanter og langsider max. 300cm i midten af pladen.

Det inderste lag kan dog godt opskrues med længere afstand mellem skruerne...
. helt klart Makitaen alt det billige lort som man kan købe holder ikke til noget .
Skrevet af Koludabyg på 06 aug 2012 16:47
Det er også alt for lidt...

Max. 20cm mellem skruerne i kanter og langsider max. 300cm i midten af pladen.

Det inderste lag kan dog godt opskrues med længere afstand mellem skruerne...

De sidder fint på 6 år! 
Det inderste lag skal da kun lige ha så det sidder der, der kommer jo et lag udenpå hvor der kommer en skrue pr. 30 cm. det er alt rigeligt. 

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af msms på 06 aug 2012 20:29
De sidder fint på 6 år! 
Det inderste lag skal da kun lige ha så det sidder der, der kommer jo et lag udenpå hvor der kommer en skrue pr. 30 cm. det er alt rigeligt. 
Det gør det ikke mere rigtigt... selv efter 6 år...

Det inderste lag skal faktisk også skrues efter foreskrifterne, selvom der kommer endnu et lag op.

  • Montering af gipsplader
    Første pladelag (5) monteres på tværs af underlag med ca. 5. stk. skruer type QS 25 pr.
    kvadratmeter.
    Eventuelt lydfuge (6) udføres mod tilstødende bygningsdele.
    Andet pladelag (7) monteres med samlinger forskudt i forhold til første pladelag.
    Pladen fastskrues med skruer type QS 38. Skrueafstand 200 mm i pladekanter hvor der
    forekommer underlag og skrueafstand 300 mm i mellemliggende understøtninger.

Læs evt. mere her på  nedenstående links...

http://www.gyproc.dk/files/PDF/Denm...Lofter.pdf

Og denne er faktisk heller ikke så ringe at læse som GDS der skal lave lidt gipsarbejde.

http://www.tolerancer.dk/files/Tole...09_web.pdf

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også