Billig gipsskruemaskine

Hej!

Jeg skal snart til at smide  2 lag gipsloft op på 86 m3, så derfor kunne det være rart med en billig maskine som kan klare opgaven for mig - Idag kørte jeg i jem og fix, da jeg troede de stadig havde maskinen i dere sortiment, men måtte køre forgæves, da deres maskine ikke forhandles mere.

Har i nogle alternativer til en anden maskine, og hvor kan den købes?
Hej! Jeg skal snart til at smide  2 lag... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Koludabyg - Mener faktisk at 2. lag skal skrues pr 10 cm i kanten og 20 i resten af pladen.

Men som du siger, er der også foreskrifter for hvor meget 1. lag skal skrues, så ikke noget med at sløse. Vi snakker om kort tids ekstra arbejde for at få et håndværksmæssigt korrekt resultat.

Jeg har købt en gips torx, og er man lidt handy til at få skruerne på, så er det let nok med en alm. skruemaskine.

At ramme forkert er også at ramme.

Afsluttende lag skal som tidligere nævnt skrues med 20cm afstand i kanterne, og 30cm i midten af pladen.

Hvis man bruger gipshejs, så betyder det heller ikke det store, at det tager lidt længere tid at skrue gipspladerne op.

Heller lave det ordentligt fra starten af ja...
Det er at gå med livrem og seler at bruge så mange skruer. Men loftet sidder der flot endnu det må være det vigtigste. 

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af msms på 07 aug 2012 09:14
Det er at gå med livrem og seler at bruge så mange skruer. Men loftet sidder der flot endnu det må være det vigtigste. 

Det er det da på ingen måde!!

Der findes et sæt regler, beskrevet i de links som René tidligere har henvist til.
Det er muligt at dit loft sidder pænt og ordentligt, også efter 6 år. Men reglerne er jo ikke lavet for sjov. Der ligger mange forsøg bagved disse forskrifter, og producenterne har jo også et ansvar at leve op til.
Tænk også på, at de råd der her bliver givet, er udtalt af en professionel tømrer, som ved hvad han taler om, og som er vant til at arbejde med det til dagligt. 
Og jeg må give ham fuldstændig ret. Ingen slingren i forhold til det.

Hvis du bare vidste hvor mange sager jeg har set, og sikkert også René, hvor forholdende ikke har været i orden, og skulle laves om, netop af samme årsag. 
Og så skal du da også lige høre på malerne, hvordan de råber, hvis ikke der er skruet tæt nok. Det rammer også deres kvalitet/finish.

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også