udskiftning af trægulv

Hej 

jeg er gået i gang med at renovere min lejlighed, der skal blandt andet nyt gulv. angående det, vil jeg spørge om man evt. kunne montere nye laminatgulve ovenpå det gamle massive plankegulv uden at det vil knirke og om det overhovet kan lade sig gøre evt. ved placering af noget lyd dæmpende materiale imellem.

Der tages gerne imod alt råd/vejledning  

På forhånd tak. 


med venlig hilsen 
Rami Tayih 


Rami Tayih -- Bygningskonstruktør / Teknisk designer 

Glostrup

Bmw E39 auto/steptronic



www.bilstriben.dk Danmarks nyeste generation af bil community 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du får problemer med: Højde under døre, fortsat knirkeri fra det gamle gulv, og ujævnt underlag. jeg ville lægge mig på knæ med en hammer og dorn og slå alle søm der er synlige ned, leje en gulvsliber og rette hele gulvet af. hvor der er knirken, kan du sende en lang undersænket skrue ned i strøen. men helt fri bliver du aldrig

 

Det nuværne gulv knirker næsten ikk grundet til jeg vil skift det ud er fordi det er grimt og gammelt
jeg kan se at man kan leje en gulvsliber i silvan men hvordan er det med bejting ? er det lige til, ja har nemlig ikke prøvet det før

og er det nok med disse 3 maskiner

http://toolmatic.silvan.dk/silvan.php?action=product&pid=GUL3&catid=5
http://toolmatic.silvan.dk/silvan.php?action=product&pid=KAN4&catid=5
http://toolmatic.silvan.dk/silvan.php?action=product&pid=KAN5&catid=5

Rami Tayih -- Bygningskonstruktør / Teknisk designer 

Glostrup

Bmw E39 auto/steptronic



www.bilstriben.dk Danmarks nyeste generation af bil community 

Jeg ville smutte i røverkøb efter den gulvsliber, det er vist det billigste.

http://www.roeverkoeb.dk/udlejning.aspx
Skrevet af uldal på 06 aug 2012 05:00
du får problemer med: Højde under døre, fortsat knirkeri fra det gamle gulv, og ujævnt underlag. jeg ville lægge mig på knæ med en hammer og dorn og slå alle søm der er synlige ned, leje en gulvsliber og rette hele gulvet af. hvor der er knirken, kan du sende en lang undersænket skrue ned i strøen. men helt fri bliver du aldrig

- Alt erfer om der er bundstykker i dørene eller ej, og hvor høje de evt. er, kan det som regel godt lade sig gøre, at lægge et gulv, hvor dørene stadig kan betjenes. Ellers, hvis dørene er til det, kan de jo kortes lidt af, så de stadig kan bruges.
- Mht til knirken, kan det være nok at gå gulvet igennem, og give den nogle skruer ned i strøerne, så de igen ligger helt ned til strøen. Dette afhænger dog af mængden. Det kan kun anbefales, hvis det er få steder der knirker. Lykkedes det ikke med en skrue i brættet, kan der som nævnt tidligere, godt anvendes de lange skruer igennem både brædt og strø. Denne type skrue, kaldes for en "gulv-jack"
- Hvis gulvet knirker meget, kan det nok ikke anbefales at lægge et nyt ovenpå, da det ikke fjerner mislydene.
- Det lyddæmpende materiale du omtaler, tror jeg ikke du får meget glæde ud af. Det hjælper måske en lille smule, men resten af konstruktionen skal også kunne bære det. Ellers er det rent overkill.
- skal gulvet slibes, havde jeg helt klart taget fat i en pro på området, hvis ikke jeg havde prøvet det selv tidligere. Det er trods alt ikke de dyreste indenfor byggeriet. Og der er rimelig mange der yder den service inde i Glostrup og omegn.

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Under alle omstændigheder ville jeg slibe/lade slibe, uanset du lægger laminat ovenpå. Er det er gammelt bræddegulv, er brædderne sikkert hule og vil ikke give det rigtige underlag for et nyt gulv. Mht til højden, mener jeg man skal være meget forsigtig. Du skal have fodlister af eller skifte dem, trinnet i dørene kan komme til at virke komiske, hvis laminaten ligger 10 mm under kanten. Det smukkeste gulv er et ægte trægulv der er velplejet og det stærkeste! Jeg glemte at nævne, at du også ksla leje en sliber til hjørner og kanter. Der kan en alm gulvsliber ikke nå ind. Beslut dig før slibning, hvilken behandling gulvet skal have og skynd dig at udføre dette. At vente en uge eller to giver en masse ekstra arbejde

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis