Defekt stikkontakt

Hej alle,

Jeg har efter indflytning i ny lejlighed (fra 2006) kunne konstatere at 2 stikkontakter i et af værelserne ikke virker. Resterende i værelser fungere fint, og er på samme gruppe (har 2 grupper til lys i tavlen).

Jeg har her til eftermiddag skilt den ene ad (med gruppen ude) og vedhæftet 2 billeder - nogle af jer der kan komme med et bud på fejlen?



Mvh





Mvh

Andreas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er ingen fejl at se på kontakterne, det er en opgave for en elektriker, da der kan være en dårlig samling et eller andet sted, det bedste er at få målt det hele igennem.
og en ide ville nok os være at kontakte dit boligselskab da det lyder for mig som en fejl der var ved indflytning.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hvis det er leje skal du kontakte viceværten, så han kan få fat i en elektriker, hvis det er ejer må du selv betale. men skulle jeg gætte er fejlen på en af de andre stikkontakter eller lampeudtag, og fejlen er nok enten en ledning der er gået løs eller knækket bag kontakten/lampeudtag(enten fase eller nul, og det er naturligvis den ledning som går videre til de 2 kontakter der ikke virker)
Hej igen,

Tak for svarene - jeg kunne umiddelbart heller ikke se at der skulle være noget galt? Jeg har desværre ikke selv værktøjet til at fejlsøge grundigt nok til at finde fejlen, og mener, som i også er inde på, at det er skjult fejl som sælger bør hæfte for at udbedre.

Mvh

Andreas
Kablet sløjfes sikkert mellem de 2 stikkontaker og ender i et lampe sted eller en af de andre stikkontakter hvor en ledning kan være hoppet ud.

Du bør ikke pille ved det hvis du ikke ved noget om el, og du må faktisk ikke hvis du ikke har en udannelse

wwww.elbogen.dk - Din El guide
Annonce
Hej igen,

Jeg kan vel slukke slukke ude på HPFI´en, og så "åbne" alle kontakterne i rummet - på den måde må jeg støde på et sted hvor en ledning ikke er monteret ordentligt? Hvis jeg så ikke kan finde noget der, kan jeg blive nød til at kontakte elektriker.


Mvh

Mvh

Andreas
Skrevet af --and-- på 09 aug 2012 12:06
Hej igen,

Jeg kan vel slukke slukke ude på HPFI´en, og så "åbne" alle kontakterne i rummet - på den måde må jeg støde på et sted hvor en ledning ikke er monteret ordentligt? Hvis jeg så ikke kan finde noget der, kan jeg blive nød til at kontakte elektriker.


Mvh
Ja, gennemgå dine samlinger for løse forbindelser, stikkontakter og afbryder må du gerne selv gå i. Lampestederne og andre dåer/tavler må du ikke selv pille i.

Det er formenteligt en løs forbindelse et sted i en kontakt eller en samlemuffe i et lampested. Med en spidstang kan du få ved hver enkel ledning og mærke om den er monteret korrekt. Pas på du ikke ødelægger isoleringen når du bruger tangen. Husk at slukke for strømmen, og mål efter at den er slukket :-)


Har du været ved at bore huller i vægge?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis