Alarm til bolig

Jeg vil geren installere alrm i min bolig. Jeg er udfra andre tråde i dette forum, samt andre steder på nettet fundet frem til at jeg nok kunne tænke mig en Powerxax Pro med GSM.

Det virker smart med deres proxlæser, så alle ikke behøver at fumle med koder for at deaktivere alarmen når man kommer hjem.

Men er der nogen her der har erfaring med alarmen og eventuelt ved om den også der sikring ved hærværk af alamen. Jeg tænker at boksen jo vil sidde i entre'en og derved vil det være det første tyven ser hvis han kommer ind ad hoveddøren. I så fald vil han vel jage sit koben igennem alarmboksen - og er den så dermed sat ud af spillet?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..

Vi har den gamle model af Powermax alarmen installeret herhjemme. Det har jeg selv gjort. Den fungerer rigtig fint, og er et godt alternativ til dyre "abbonements" alarmer, hvilket jeg ikke ønskede.

Alarmen har sabotage-alarm. Man påmonterer et beslag på væggen, hvorpå alarmen monteres. Afmonteres denne fra dette uden at være i Off-tilstand starter alarmen. Den skal afmonteres fra beslaget for at man kan tilgå strøm+batterier.

Hvis en alarm saboteres, vil du få en alarm via telefon eller hvad der ellers er muligt.

Jeg er ikke bekendt med Proxlæseren, men hvorfor skulle det ikke virke? Alternativ kan der tilkøbes en fjernbetjening ala den til bilen. Det har vi og det virker fint.

Håber det var lidt hjælp,

/Lasse
Jeg har sat et par hundrede af dem op og de fungerer fint. PowerMax Pro er dog blevet afløst af PowerMaster-10, så det er den du skal kigge efter. Den opererer på en helt ny teknologi der hedder PowerG hvor alle enhederne kører med variabel sendestyrke og to-vejs kommunikation. Rækkevidden er helt fænomenal. Den kom til DK sidst i 2011 og indtil videre har jeg ikke haft nogle problemer med den.

Den fåes også med FOTOdetektor, hvor detektoren ved alarm optager en sekvens på 10 billeder og i løbet af få sekunder sender billedet videre til dig som MMS, e-mail eller til en kontrolcentral. Således er det muligt straks at verificere alarmen...

Alle enheder er sabotage overvågede. Centralen skal jo sidde i et overvåget område, så tyven skal udløse den før han kan komme til centralen, så du gerne skulle få en alarm inden han jager sit koben igennem den. I mine ti år i branchen har jeg kun oplevet det et par gange. Jeg har flere gange set at de har revet den ned ad væggen. I så fald vil den jo køre videre på backup batteri og GPRS senderen vil fortsat sende.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Kigger lige med her da vi skal til at bygge hus, den powermaster g10 hvor finder man den til den bedste pris, og nu hvor man skal til at bygge er det så bedre at finde en der er kablet i stedet for på batteri som den her er.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Min erfaring med powermax, er kun hos genboen, og han har ikke været heldig. Det starter konstant, pga de bricks de har ikke kan læses af centralen, pg så får han skiftet internt batteri ofte.

De gange børnene er kommet hjem og ikke har kunne slukke den, har jeg slukket for gruppen og løsnet en skrue så har man adgang til batteri så er den stille. Det er dog ikke den nye powermax.
Som wezio siger, kan det så måske være lige meget da alarmen allerede her har sendt sms, mms, og så er beskeden jo fremme. jeg har dog snakket en del med wezio omkring alarm, og han virker ret kompetent omkring så, så tror godt du kan lytte til ham, jeg kan dog kun fortælle hvad jeg selv har oplevet.

Held og lykke med det. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis