brum i højtaler

Hej i kloge hoveder, jeg mangler hjælp til fejlsøgning på stereoanlægget .

Jeg har et bedaget anlæg fra mine dage som ungkarl, som består delvist af: en forforstærker, 4 stk mono effektforstærkere som driver 2 højtalere med passivt delefilter. 
Problemet er at mellemtone+diskant på højre side brummer,meget endda. Og det underlige er at det stadigt brummer uden signal kablet er sat i effektforstærkeren. Har prøvet at vende 230 v stikket for den pågældende forstærker uden held 

hvad skal jeg så søge efter?+

mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøvede at skifte fra A udgangen til B.
Det hjalp heller ikke.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Hejsa.
Umiddelbart ville jeg prøve at bytte højttalerne om, eller bytte effektfortærkerne, alt efter hvad der lettest, hvis brummen stadig er der i den samme højtaler, så må det være dit delefilter i den pågældede højttaler...

Eller også kan du tage en effektblok af gangen og sætte til en højttaler, så kan du finde ud af om en af blokkene giver dig "høreskaden".

Held og lykke  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
mojn Henrik.

Har lige byttet kablerne på de to monoblokke så de har byttet bas og diskant, stadig brum !!

Kan en forstærker kortslutte? Gav lige lidt gas og det lød forfærdeligt, som førhen, når en ledning i en højtaler gik løs fra membranen.
Jeg tror det er den ene forstærker der er tosset.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Mojn til dig også.
Jeg må være dig svar skyldig... jeg har kun en effektforstærker så jeg er ikke så avanceret som dig, men jeg ville da tro at du kunne høre en forskel, hvis du sætter blokkene på en af gangen(selvom du spiller i mono). Så må den "skyldige" melde sig.

Du ved selvfølgelig godt at du skal slukke for det hele hvis du hiver stik ud eller sætter ind, og det samme gør sig gældende med højttalerne.

Er de meget gamle ? Jeg havde problemer med volume kontrollen(udgangseffekten) i den ene kanal på min effektforstærker, pgra støv da jeg jo ikke rør knappen, (da forforstærkeren jo er den der bliver brugt). Men efter en dag på bordet skilt ad, og lidt grundig støvsugning og kontaktrens ja, så spiller den lystigt igen.

Held og lykke. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
godmorgen, så ku jeg være der. Generalen jog mig ud til grillen i aftes !!

Det er sikkert alderdom,der har gjort den træt. Tror de blev købt for 26-27 år siden. går i gang med rengøringen.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Annonce
Det kan være du mangler stel...
ledning fra stel til stel..

Prøv at dreje på knapperne, mange gange for at høre om de knaser.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej tak for svarene, nu er alt prøvet intet hjalp desvære.

Så den gamle poa 6600 er nu afleveret til forhandleren for en eventuel reparation. Det kan jo være den kan laves.

mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

hej
så er den repareret og spiller ok igen :-)
mvh snedkeren

og til pink h : jeg nød også koncerten i O2 World 11/06-2011 !

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Hej Snedkeren

Fik du at vide vad der var galt?

Mvh.
Mikkel
hej FoXX.
Ja det var nogle småkomponenter der var stået af grundet alderdom/varme, ikke noget videre.

mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis