Billeder fra Als rundt

Så fik vi da en uges tid med godt vejr - og gik på opdagelse i de små vige ved Als.
Vi har været der for mange år siden, og det er stadig lige kønt.

Startede med en frokost-pause ved Taksensand fyr.
Fortøjede á la Svensk skærgård ved kampestens-høfden.



Fik lov til at komme op i fyret, da fyrpasseren havde rundvisning for familien - Fyret er lidt specielt bygget på en granit-sokkel i strandkanten, og har bro ud fra stranden.


Ved Sandvig var der pludselig dømt "store badedag" - og denne fine traktor kom trillende med hele familien:


I Stevning Nor er der et par broer, og der er den rene idyl - et fredet hus som ikke kan blive mere skævt. Der er flotte vandreture rundt om Stevning Næs.


Vi gik på opdagelse på Katholm - varmt vejr og der lugtede kraftigt af fugle.... og fåre.... så vi blev der ikke længe. Af turistattraktioner er der dog en ruin, som giver mange minutters oplevelse.



Vi overnattede ved en privat bro i Sebbelev nor - og fik en flot solnedgang.


Blev en dags tid i Augustenborg - her lå sandelig "Skoran Ekspressen" til Katholm - en rigtig sød racerbåd som vi fik at vide, blev brugt at han der passer øen og fårene på Katholm.


Havnen i Augustenborg er køn med grønt til alle sider - specielt hvis man ligger på N-siden, og ikke midt mellem alle lystfartøjerne i værftets marina.

Bolværket ved foderstoffen har sin egen rustikke og usnobbede charme:


Videre ud gennem Sønderborg så vi en attraktiv penthouse-beboelse til måger med havudsigt og egen græsplæne - nogen ville kalde det en halvrådden Ducdalbe.


Der er virkelig søde og rare at snakke med overalt på Als - og det sønderjyske går igen alle steder:


Så kom regnvejret og vi sejlede hjem til Fyn igen.

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fin rundvisning!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for de pæne ord til jer begge to - ktm og FoXX

Ja jeg synes bestemt, at det er meget mere spændende at fotografere, når jeg kan vise det lidt frem til andre.
Hvad sjovt er der ved at have nogen gode og dårlige billeder liggende på PCén - det er sjovt at udvælge enkelte gode, og en stor fornøjelse, hvis andre så godt vil kigge på dem.

Tak - jeg bliver ved - Hilsen A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Syntes også det er hyggeligt med dine indlæg.
Hvilket kamera har du?

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Hej RH - og tak for de pæne ord.

Mit kamera er Olympus 510 - med et par forskellige linser.
Et godt "halvprofessionelt" kamera, tror jeg man kan kalde det. Det er vist 5-6 år gammelt, og godt nok til min brug.

Hvis jeg havde alt for mange penge, ville jeg nok gerne have et "ikke spejlrefleks" som er lettere at have med i en stor lomme.
Drømme kan vi jo altid - det koster ikke så meget som et nyt kamera.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis