Loke svejser

Hej, jeg har sådan en LOKE MIG 160 s svejser til at stå, som jeg ikke kan få til at virke.
Problemet er at den krøller tråden sammen, ved den motor der skubber tråden frem. Den kan køre et lille stykke tid, også krøller den det sammen.
 Har haft det skilt af fra motoren og op til håndtaget, for at se om der var noget der kan stoppe tråden men det er der ikke hvad jeg kan se. Men den kan også sagtens få tråden ud af dysen og man kan svejse i meget kort tid og så krøller den sammen igen.

Nogen der har nogle ideer hvad der kan være galt. Ved ikke hvornår den sidst har virket normalt, da det en jeg har fået, fordi den havde den fejl.

Har vedlagt to billeder af den.


mvh jonathan


Hej, jeg har sådan en LOKE MIG 160 s svejser til... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at kigge på den.
Der var rigtig nok lidt rust på tråden, så rullede nogle lag af, også virkede den igen
Har svejset lidt med den, og det ser ikke ud til den krøller tråden sammen mere.
Tak for svarene.

mvh jonathan


hej jeg har rep. en del co2 svejser, flere loke modeler er fuld på højde med migatronic, men det er rigtig at der er nogle der er knapt så gode, de bedste er loke 185-200-300, den største fejl loke har lavet er den tynde skive som er med til at køre tråden frem når den er slidt ligger den og ruller frem og tilbage på tråden som giver en ustabil trådfremføring, men det kan hurtig laves for små penge, når din tråd kun gløder, tyder det på at det er din ensretter der er defekt

<p>&#160;mm</p>
lidt gammel tråd

Man skal ALTID blæse trykluvt gennem lineren ved skift af trådrulle- den rustbeskyttelse, der er på tråden samt skidt og rustpartikler mv falder af inde i lineren og stopper/bremser tråden- hvis man ikke kan skubbe tråden i gennem med håndkraft er lineren død- dyse afmonteres og tråden skal løbe relativt nemt i gennem- nylon linere bliver flået af trådenden når man klipper med en skævbider og sksal derfor også skiftes en gang i mellem, og tråden må ikke have buk eller småkrøl

BSN


BSN

fuldstændig rigtig Bjarne, men med tiden bør den skiftes da ikke alt kan blæses ud med trykluft


<p>&#160;mm</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis