Loke svejser

Hej, jeg har sådan en LOKE MIG 160 s svejser til at stå, som jeg ikke kan få til at virke.
Problemet er at den krøller tråden sammen, ved den motor der skubber tråden frem. Den kan køre et lille stykke tid, også krøller den det sammen.
 Har haft det skilt af fra motoren og op til håndtaget, for at se om der var noget der kan stoppe tråden men det er der ikke hvad jeg kan se. Men den kan også sagtens få tråden ud af dysen og man kan svejse i meget kort tid og så krøller den sammen igen.

Nogen der har nogle ideer hvad der kan være galt. Ved ikke hvornår den sidst har virket normalt, da det en jeg har fået, fordi den havde den fejl.

Har vedlagt to billeder af den.


mvh jonathan


15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det passe, at din tråd ser lidt rusten ud? Hvis det er tilfældet, vil det ofte give de problemer.
Hvis tråden er rusten:
Rusten tråd dur simpelthen ikke, prøv at køre et par lag af rullen, er der stadig rust, så kaser den.

Men den lille rulle, der trykker tråden ind mod remføringsrullen, ser lidt mærkelig ud, den ser helt skarp ud, og med skader/buler.
Ofte er det et lille kugleleje, der er trykrulle (på andre fabrikater svejsere)
Rillen på den store fremføringstromle, på motoren, ser også alt for bred ud.

Loke har ikke ry, for at være en særlig god svejser, tvært imod.

Er ny trådleder kan også blive nødvendig, især hvis din tråd er  rusten.

mvh jens


hej. Har en tilsvarende og den kører ikke godt med 0.6 tråd men udmærket med 0.8. Den indvendige trådfører er jo bare gardinspiral så er der mistanke om at den er forurenet er den nem at skifte. mvh

 varmetossen

Ja og så lige så skal modholderrullen jo vendes alt efter trådtykkelsen.

 varmetossen

Slidt eller beskadiet innerliner kan være skyld i det, du kan skifte selve "røret" som tråden kører igennem i slangen fra svejseværket til enden af håndtaget. Der kan ofte komme skader på når man fører tråden igennem og man lige har klippet den af med en bidtang, så er spidsen på svejsetråden meget spidst og ved fremføring til håndtaget kan den ødelægge innerlineren.

Der sidder en lille vingemøtrik som du kan stille trykket på tråden på, som tommelfinger regel kan du trykke på knappen på håndtaget og holde med to fingre rundt om tråden når den kommer ud af dysen, og så skal du stille vingemøtrikken sådan så du kun lige kan holde tråden tilbage med to fingre så hjulene fedter.

 

Annonce
Hej,
Tak for alle jeres svar .
Jens: Ja, tråden er lidt rusten. Den lille rulle den er rigtig nok helt skarp, og med lidt hakker.

Anvi: Ja, det kan være det bliver enden på det.

Flobbi: Det lyder rigtigt det med at der kan komme skader på innerlineren. Vil tjekke det og muligvis skifte til en ny.

Det ser ikke for godt ud med min svejser, kan godt være jeg bare skal kigge mig om efter en anden.
Nogle der nogle forslag til en? Den skal helst ikke koste for meget. Den skal kun bruges til lidt hobby brug. Så den skal både kunne svejse i tyndplade og lidt tykkere materialer.

mvh jonathan


Synes "tit" man ser nogle migatronic med flaske, manometer osv komplet til omkring 5k på dba.. De er til at få reservedele til og svejser (efter min mening) rigtig godt til hobby brug, sådan noget 1mm og op til 5-6mm klarer de fleste fint. Ellers kan man jo altid have et elektrode værk til det tykke, de koster heller ik særlig meget

 

Ja, har kigget på Migatronic, og har også svejset en del med et, syntes også det svejser godt, og er nemt at bruge.
Har en gammel elektrode svejser til at stå, som kan bruges til det hel tykke

Har kigget lidt på denne sag: http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-arbejdsredskaber/co2-svejser/annonce/16495354-co2-svejser

Tror du det er noget værd? Sælger siger at slangen er kortsluttet, og skal skiftes. Men syntes ikke umiddelbart jeg kan finde en ny slange nogle steder. Esab plejer jo også at være en god svejser.

mvh jonathan


Den Esab du linker til, ser jo ikke pæn ud, og du har kun sælgers ord for, at den virker, udover den defekte slange.
Det må være en mege gammel svejser, slangen er ikke af CE typen, så du skal have fat på en specefik Esab slange.

Jeg ville kun købe en svejser, jeg kunne afprøve på stedet, og både i tynd og tyk plade.

mvh jens
Jeg har en mage til og en 180er på dem der er ca 20 cm gardin-spiral bagud mod tråden ser ud til at mangle, som nævnt virker 0,6 mm  dårligt. Har er lavet  min 180 om til eurostik/svjeseslange fra migatronic, mangler dog at renovere diodebroen, så hvis du ikke kan/vil lave den, hvad skal den koste?
Kig evt. på  primusdanmark.dk
MVH mogens

mogens5501
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis