Gardena tryksprøjte 5 liter - sprøjter ikke!

Min sprøjte sprøjter ikke længere. Jeg kan pumpe tryk på der holdes helt fint.
Men der kommer intet ud af sprøjterøret, og der er heller ikke tryk på slangen.
Så årsagen må ligge nede i sprøjten, såsom tilstoppet sugeslange eller filter.

Problemet er nu at jeg ikke kan adskille sprøjten, altså skruen den store top af.
Kan den skrues af?
Hvilken vej skal der drejes?
Nogen tips?

Tak!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Nu findes der sikkert flere Gardena modeller, men hvis det er en orange model med trykaflastning i den ene side af den sorte top, og sprøjteslange i den anden side, - så matcher den min.

Ja toppen kan skrues af, - den har normalt gevind, dvs mod uret for at løsne den.
Har du husket at trykaflaste beholderen ved hjælp af ventilen, ellers har du ikke en kinamands chance for at skrue den af.

mvh
Da du skriver der ikke kommer noget ud af sprøjteslangen må du have afmonteret sprøjteriflen. Det enkleste er at skrue pumpen af beholderen og derefter sætte trykluft på sprøjteslangen fra riffelenden så du får blæst slangen og filteret rent. Det løsblæste materiale kan du så hælde ud af sprøjtebeholderen og derefter samle sprøjten og prøve igen. Hæld evt. vand i sprøjteslangen før du tætter trykluft på.

PS husk at hælde alt gennem sien når du fylder sprøjten med væske og lade være at lade sprøjtevæsker stå i sprøjten. Sidstnævnte har især tendens til at tykne og/eller give bundfald over tid, som sætter sig i filtre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis