Hjælp til tagkonstruktion på carport

Hej

Jeg vil meget gerne have jeres input til en carport. Nærmere bestemt tagkonstruktionen.
Jeg vil gerne have en carport der har samme tag som huset. Men spærene til carporten vil jeg gerne fastgøre til en af husets ydervægge. Se vedhæftet billede.

Kan det tilrådes at gøre på denne måde og er der noget man skal være opmærksom på?

Her er en skitse af grunden, carport og huset.
Som det kan ses er garagen og huset ikke parallelt.



Her er en skitse af hvordan jeg tænke tagkonstruktionen skal være. Der skal også være tag imellem hus og carport

Hej Jeg vil meget gerne have jeres input til en... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det plejer ikke være det store problem at få en dispensation til at bygge i skel, så længe man husker at holde udhæng, tagrender og tag vand på egen side, så må man bygge op til 12 m i skel

Jeg mener ikke der er nogen fordel i at bygge den parallelt med huset, det bliver jo en slags skotrende du får der, og det næsten lettere at lave fald når den allerede er skæv.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Det plejer ikke være det store problem at få en dispensation til at bygge i skel, så længe man husker at holde udhæng, tagrender og tag vand på egen side, så må man bygge op til 12 m i skel

Jeg mener ikke der er nogen fordel i at bygge den parallelt med huset, det bliver jo en slags skotrende du får der, og det næsten lettere at lave fald når den allerede er skæv.

Jeg har noget ligende løsning mellem min garage og naboens gavl, der dannes en form for vind tunnel, der ligger aldrig sne eller blade.. :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Er der nogen der har erfaringer med at få beregnet tagspær og leveret dem til private?
De fleste spær-fabriker leverer vel kun til firmaer ?
Jeg tror kun du kan købe, fra spærfabrikken gennem en tømmerhandel.

mvh jens
Skrevet af s991116 på 05 aug 2012 07:32
Er der nogen der har erfaringer med at få beregnet tagspær og leveret dem til private?
De fleste spær-fabriker leverer vel kun til firmaer ?

Du kan finde lidt info om spær her: http://www.ringstedspaer.dk/Bjaelkespaer.htm
Tvivler på at de i byggemarkedet kan hjælpe med dimensionering, men de kan vel få deres spærleverandør til at dimensionere ud fra dine skitser.
Skal selv snart i gang med en dobbelt-carport, dog med "fladt" tag med tagpap. Det kunne du evt. også overveje som et alternativ.

I forbindelse med opførelse af vores garage sidste år søgte vi samtidigt om tilladelse til opføring af carport. Da både garage og carport kommer til at ligge i skel med totallængde på 15 meter, har vi fået dispensation. Tænker at det også bør være muligt at få dispensation for maks. bygnings-højde i skel, hvis man ønsker det og naboerne siger god for det i en nabohøring.

Held og lykke med byggeriet!
Hej

Mange tak for dine kommentar.
Jeg har kontaktet XL byg og de er netop svaret tilbage med et tilbud hvor spær-fabrikken har beregnet dimensioneringen af spærene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis