Hjælp til tagkonstruktion på carport

Hej

Jeg vil meget gerne have jeres input til en carport. Nærmere bestemt tagkonstruktionen.
Jeg vil gerne have en carport der har samme tag som huset. Men spærene til carporten vil jeg gerne fastgøre til en af husets ydervægge. Se vedhæftet billede.

Kan det tilrådes at gøre på denne måde og er der noget man skal være opmærksom på?

Her er en skitse af grunden, carport og huset.
Som det kan ses er garagen og huset ikke parallelt.



Her er en skitse af hvordan jeg tænke tagkonstruktionen skal være. Der skal også være tag imellem hus og carport

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det kan godt laves sådan, men tag højde for den mængde sne der kan hobe sig op derinde, samt at der skal hyppigt rengøring til mellem de 2 tage, da blade osv.. også bliver fanget der i renden, også kommer vandet altså baglæns henover renden.
Er det en eksistende carport, for hvis du først skal bygge den nu, ville jeg foreslå du laver den paraelt med huset.
Hvilken tagbeklædnig skal der på?

Vælger du den "skæveløsning" kunne zink, eller tagpap, på den flade del mellem bygningerne være en mulighed.

Men det ville være mere problem frit, at lave carporten som selvstændig bygning, så de to bygninger ikke er sammenbyggede i tagkonstruktionen.

mvh jens
Og så må carporten ikke ligge i skel!

Men der skal arbejdes lidt med detaljerne.
Og en glasoverdækning ville måske være en mulighed. Måske med større fald. Måske i forlængelse af husets taghældning.
Der er mange muligheder. :o)
Hej

Mange tak for jeres kommentarer. Grunden til
At carporten skal placeres skævt er at huset er placeret skævt ift. Grunden. Hvis der skal være plads til carporten skal den også være skævt placeret ift. Huset.

Tak for tippet om problematikken omkring det mellemliggende tag hvor blade kam ophobes.
Skrevet af Sitting Bull på 02 aug 2012 21:26
Og så må carporten ikke ligge i skel!



Mon ikke det er bestemt af lokalplanen.

Det er da ikke ualmindeligt at disse bygninger er placeret i skellet, da det er lidt uhensigtsmæssigt at de ligger midt på grunden

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Annonce
Har du fået godkendt placeringen og sammenbygningen?

Normalt skal carporte være fritliggende.

Hvis de sammenbygges som her, skal der tages ekstra hensyn til brandkrav, og det er lidt op til kommunen hvordan de tolker reglerne, så du skal være sikker på kommunens godkendelse før du går vider med tagkonstruktionen.

Håber det var en hjælp

Tidligere Hus fabrikant, nu rådgiver på  byg huse selv projekter
Vi har endnu ikke ansøgt, da vi endnu ikke er så langt i projektet.
Jeg vil være opmærksom på problemet med godkendelsen når carport er bygget sammen.
En carport, eller anden bygning, i skel må (normalt) være max. 2,5 meter høj. (Inden for en afstand på 2,5 meter fra skel).

Som det så smukt og præcist er formuleret i bygningsreglementet!

Den i nærværende indlæg viste skitse til carport antyder at carporten tydeligvis er væsentligt højere.

Derimod skal carporte ikke være fritliggende og brandkravene er helt entydige - og fremgår af omtalte bygningsreglement.
Brandkravene har ikke direkte noget med sammenbygningen af hus og carport at gøre - derimod disse bygningers afstand til skel. Det handler om brandspredning til bygninger på anden grund!
Skrevet af Sitting Bull på 03 aug 2012 12:38
En carport, eller anden bygning, i skel må (normalt) være max. 2,5 meter høj. (Inden for en afstand på 2,5 meter fra skel).

Den er jeg helt med på. Jeg har bare ikke set noget der indekerer en højde på bygning. og antog, at den var lavere.
Har selv stået der. Min ligger i skel, er 11,98m lang, og er naturligvis lige under 2,5m i højden(2,5m inde på vores grund), som foreskrevet.

Men ja, korrekt. Der er mange ting der spiller ind i et sådant byggeri, som skal vendes og drejes på flere fronter, for at kunne få en tilladelse. 
Givetvis, skal den også i nabohøring

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Hvis spærhøjden er ca. 1,8 meter så bliver der jo ikke megen lofthøjde!
Men måske kan der lige blive plads til en Formel 1 racer. :o)

Men vi kan jo håbe at det ikke er et skel der er vist på planen - og at der ingen byggelinier er iøvrigt!
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis