jaa ,hvad koster et nyt tag

jaa ,hvad koster et nyt tag

Har eternit nu og vil gerne have det igen,huset grundplan er på 90 ,huset er i 2 plan ,så ca 180 m2 tag, tror der er omkring 40-45 graders hælding. hvad tror i det vil koste og få et nyt på ? er der en ca
m2 pris man kan regne med? det skal laves af håndværker,så det er ikke et gør-det-selv opgave jeg søger?og nu når taget er kommet af,skal der jo også nyt isolering på skråvæg (ikke loft,er næsten nyt 300mm er der).


hilsen Mikael
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
180m2 tag har du ikke, men omkring ca. 140-150m2 alt efter udhængets størrelse.

Uden påforing for yderligere tykkelse af isoleringen på skråvæggene, ville jeg sige 100-120.000,-
Sitting Bull

Sådan bare sådan lige ud, er du nu helt sikker.

Forstod godt pointen.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Javist er jeg sikker.

Hvis altså pengene passer! :o)
Ja godt så.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
En tagmand på taget er bedre end ti tagmænd på hånden!
har bestilt en fra jysk tag og vil høre den lokal tømmer.
Hvorfor i alverden vil du have eternit igen, det er det tag der holder dårligst, normalt ca. 15 år, men allerede efter 5-6 år begynder det at smuldre i kanterne.

Det gælder kun de nyere typer, de gamle med asbest var noget helt andet, en afrensning og maling, så er de "som nye"
Enig, ville heller ikke selv have valgt eternit, det er udover onduline nok det mindst holdbare tagdækningsmateriale der er på markedet pt...

Er det kun pga. vægten, er der også alternativer der, men rigtigt mange boliger har tidligere haft tegltag på huset, som efterfølgende er udskiftning så er blevet erstattet af eternitplader,  pga. den lavere pris, så måske værd at undersøge om huset ikke skulle kunne bære et alm. tegltag, inden man udelukker det helt.

Undersøg lige om det er gamle eternitplader med asbest, det kan være du kan få lavet en afrensning og maling, så bliver det meget billigere, hvis taget altså ikke er utæt.
jeg har selv eternit tag med asbest, og det er fra 1965, det er blevet malet nogen år før jeg købte huset, men umiddelbart ser det helt fint ud..
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også