jaa ,hvad koster et nyt tag

jaa ,hvad koster et nyt tag

Har eternit nu og vil gerne have det igen,huset grundplan er på 90 ,huset er i 2 plan ,så ca 180 m2 tag, tror der er omkring 40-45 graders hælding. hvad tror i det vil koste og få et nyt på ? er der en ca
m2 pris man kan regne med? det skal laves af håndværker,så det er ikke et gør-det-selv opgave jeg søger?og nu når taget er kommet af,skal der jo også nyt isolering på skråvæg (ikke loft,er næsten nyt 300mm er der).


hilsen Mikael
jaa ,hvad koster et nyt tag Har eternit nu og... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, flere ting spille jo ind når man skal give en pris på nyt tag.

Derfor lave en liste over hvad der skal laves, og indhent så et tilbud fra din lokale tag-tømrer, vi kan ikke sådan lige give dig en "pris" herinde på arbejdet, uden at vide en masse om hvad der skal laves, hvordan standen er på tagkonstruktionen, afstanden mellem spærene, tilgængeligheden omkring og til huset osv..
Skrevet af akselj på 07 aug 2012 16:26
Hvorfor i alverden vil du have eternit igen, det er det tag der holder dårligst, normalt ca. 15 år, men allerede efter 5-6 år begynder det at smuldre i kanterne.

Det gælder kun de nyere typer, de gamle med asbest var noget helt andet, en afrensning og maling, så er de "som nye"


Arh er det ikke kun de fejlbehæftigede plader Dansk Eternit lavede i 80/90'erene?
Nej, har også skiftet plader fra 2000 - 20005 på garanti, det ene med begyndt nedbrydning allerede efter 4 år, et eternit lagt i 2006..

Så nej er helt klart ikke kun et problem fra 80-90 erne, selvom Cembrit gerne vil have folk til at tro dette.

Skal man have eternit på taget, så ville jeg vælge Ivarsson som virker til at være et holdbart produkt, de har ikke haft samme problemer med deres eternitplader som Danske eternit / Cembrit har.
Det var også kun "nogle" sendinger der var fejlbehæftet, efter udtalelser fra Dansk Eternit.

Uha, så har dit jo snart 20 år på bagen, ikke dårligt for en asbestfrit tag, hvis altså dine plader er fra Dansk eternit, og ikke fra Ivarsson som virker til at holde væsentligt længere end Dansk Eternit´s plader.
Annonce
Jo det er såmænd fra Dansk Eternit, sådan her ser det ud:
http://i1113.photobucket.com/albums...s/tag1.jpg
http://i1113.photobucket.com/albums...s/tag2.jpg
http://i1113.photobucket.com/albums...s/tag3.jpg
Man skal tæt på for at kunne se at de er begyndt at forvitre i kanterne, så tror/håber der går længe endnu før end det er et problem.
Mon ikke selve taghældning har en del at sige om hvor hurtigt det går til? (har ca. 45 grader).

Jo, taghældningen har også en betydning.
Jeg købte mit hus sidste år og taget var med tagplader fra cembrit, der var lagt i 97, de var så småt begyndt at smuldre, så jeg kontaktede cembrit, der sendte en konsulet ud, han kunne godt se der var et problem, så jeg fik et helt nyt tag UB!
taget var 14 år gammelt, så det var godt jeg tog kontakt, inden garantien på 15 år udløb.

De nye plader er sprøjtet med silicone, så jeg regner med en holdbar hed på 30 år, det jo ligesom med papir og plastik, papiret opløses også meget hurtige en plastikken. :-)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Det må have været en noget variende kvalitet de har lavet.
Skræmmende billeder du har der. Kan se de er blevet decideret 'skøre' så de også revner, mine har slet ikke det problem, har savet i mange af dem ifb. med opsætning af 5 ovenlysvinduer og de var ganske solide. Tror der står Ivarsson på mit næste tag (om forhåbenligt tidligst 10 år!) hvis de har en bedre historik!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også