Hvad er dette for en plante/træ/busk? pernilles 2 2600 02-08-2012 18:01 Det er de lange ting i baggrunden. De ænder ikke farve og der kommer ikke bær på... men selve stammen er nærmest behåret med små fine "dun" 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Jacko 1071 5450 02-08-2012 18:22 Du må tage et billed tættere på for endelig afgørelse tror jeg. Men mit umiddelbare bud er Hjortetaktræ. Får det sådan nogle "kogler" ? Hvis det er hjortetak, breder de sig helt ekstremt, via rodskud!! Så hvis du graver rødder op fra det, så smid dem ikke på komposten eller andet sted i haven! Roden er let at genkende, når du hiver i den, ryger "skrallen/huden" af hvis den sidder godt fast og når roden er "nøgen" er den hvid. Har kæmpet i nogle år meddet lortetræ i en kolonihave! Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted
Henrik S 471 6300 05-08-2012 22:15 kan ikke finde den i mit leksikon uden et bedre billede af bladene, om de er flingede eller glatte. runde eller aflange. det kunne ligne en sargents røn eller japansk røn, eller almindelig ask, japansk valnød. et bedre billede og vi kan fastslå hvad det er. Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig. Kok og Havenørd.
gug 294 2300 14-08-2012 09:14 Det er hjortetak - de formerer sig ved rodskud. Nye grene er dunede. Smukt og eksotisk udseende lille træ som bliver orangerødt før løvfald, men rodskuddene kan være problematiske fordi det breder sig ret hurtigt