Afdækningsplast til fundament - samt cement styrke

hej

skal igang med at lave fundament til mit skur og vil lige hører om det er dette plads man bruger til at dække over fundament/gulv så det kan langsom hærde?

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Afd%E6kningsplast_35947___

og så kiggede jeg på cement

fandt et billig produkt og så aaborg basis cement med  klasse 52.5 i styrke

den billige havde en styrke 42.5

til en haveskur med støbt gulv med 150 isolering samt i rionet i det støbte gulv

vil den billige så være ok nok eller skal man have fat i den stærke aalborg cement?

hej skal igang med at lave fundament til mit... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
grus - er det det samme som støbemix? Jeg blander selv da et er i bagenden af grunden hvor tungt kørertøj ikke kan komme til.
Grus er det der er den rene vare. Det skal tilsættes cement og vand, for at blive til beton.
Det kan så fåes i forskellige størrelser, alt efter behov.

Støbemix, er en blanding der indeholder det hele, og skal bare tilsættes vand, efter anvisningen.

Hvad der er nemmest, er jo op til en selv.

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Bortset fra vand så er det nu osse godt med lidt cement hvis støbemixen skal blive til beton. :o)

Støbemix er langt det nemmeste. Du bestiller blot den ønskede mængde hos en vognmand.

I dit tilfælde vistnok ca. 7 m3, som fylder ganske meget i en indkørsel.

hmm? troede støbemix var en blanding af store små sten osv osv

og hvor man så skulle smide vand og cement i? ikke at det var sådan noget shake and bake ting.

tænkte det jeg skal bruge til gulv og fundament er det bare den man kalder 0-8 mm mix?

https://www.google.dk/search?hl=da&q=st%C3%B8bemix&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&biw=982&bih=916&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=_LAfUMemJKOE4gSj1IGoBQ


[code] Støbemix med grussten tilsættes blot cement samt vand. Beskrivelse: Støbemix med grussten tilsættes blot cement samt vand. Beskrivelse: Bruger du ikke det hele på en gang, så lad resten blive i den bigbag varen leveres i. Dermed er støbemixen ganske praktisk opbevaret indtil næste projekt. Afhængigt af den støbeopgave, som du skal løse, findes der også en 0-16 samt en 0-32 mm variant. 1.600 kilo svarer omtrent til 1,0 kubikmeter. Prisen er alt inklusive - også leveringen. http://godtbegyndt.dk/product.asp?product=341 [/code]
Skrevet af Sitting Bull på 06 aug 2012 13:03
Bortset fra vand så er det nu osse godt med lidt cement hvis støbemixen skal blive til beton. :o)


Min fejl.
Naturligvis skal der cement i

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Annonce
For nu at gøre det helt klart!

Støbemix er en blanding af sand og sten.
Og ikke en tilfældig blanding. Men en afvejet eller optimeret blanding af sandkorns og stenstørrelser som gør mixen velegnet til betonstøbning.

Eller som det defineres hos Noedic Cement;
"Støbemix eller grusmix er en færdig blanding af sand og sten, som kan være meget forskellig fra leverandør til leverandør. Som rettesnor bør støbemix indeholde ca. 50% sten."

Der sælges 2 typer støbemix. Såkaldt 0-16 hvor de 16 angiver den maximale stenstørrelse, målt i mm.

Og 0-8 som vist osse kaldes grusmix og mest anvendes til slidlag.


er 50mm komprimmeret sandpude nok under de 150mm isolering+??
Sandet har til fomål at rette bunden af så den er plan og vandret og i rette højde. Så isoleringspladerne ligger pænt og du ender i den rigtige færdige gulvhøjde!

Så om du har 1 eller 5 cm er ligemeget. Men jo tykkere sandlag jo mere større er behovet for komprimering jo!
Lige et lilel indspark. Jeg har tidligere bygget 36 kvm garage. Og jeg vil råde dig til at leje en minigraver til grave arbejdet, det koster ca 1000-1200 kr pr dag og vi gravede det hele ud på ca en formiddag. Der efter vil jeg forslå dig at få en bil ud med færdig beton, dete r meget nemmere, du er sikker på styrken og det hele er overstået på 1 time. Det koster nok ca 1000kr pr m3.
Forkert:
"Støbemix, er en blanding der indeholder det hele, og skal bare tilsættes vand, efter anvisningen."

Støbemix er en blanding af sand og grus der blandet med cement og vand bliver til beton.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også