Hjælp til Singer /fejl spolehuset

Hej.

Jeg har en singer, som jeg har købt brugt, og er faktisk glad for den, men men men

Da jeg skulle til og sy i dag, så laver den kludder i det, og det klumpede sammen under stoffet, og jeg fiksede det, og fik fjernet tråden.

Nu er mit problem så, at den ikke vil "finde" undertråden, eller dvs. den "drejer" slet ikke rundt for at finde tråden, så jeg er lidt i vildrede om hvad det nu kan være, jeg har haft den oppe og renset under og justeret på de to skruer der er.

håber der er en der kan hjælpe mig lidt på vej..

På forhånd tk for din hjælp..

Mvh April87
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den Singer du har købt brugt ikke rotere i skyttehuset er du virkelig på den. Så er det en større reperation der skal til, da det er drevet til skytten der er stået af. Det kan være tandhjulene der har løsnet sig fra akselen på de ældre modeller er det en nyere "Plastik" model er det drevet af en speciel tandrem.Det er  ikke altid undertråden der laver "fuglereder" på undersiden af stoffet, det kan også være overtråden, hvis denne er for slap i trådspændningen.
Nu er det så om det kan betale sig at reparere på den, eller du bare må ud at investere i en ny, problemet ved at købe brugt er at det ofte er nogle udtæskede "jern" Og kan man ikke selv reparere så køb hellere noget nyt.
Ps. din symaskine reperatør skal have samme timeløn som din mekanikker !
Ja mon ikke det koster det samme, de skal have 550 kr i timen for at lave det.

de mener at der skal en justering til for at få det rettet, da de mener den har forskubbet sig, ved at der er kommet meget kludder i det

så det er jo her jeg ville ønske jeg selv kunne lave det

Det er mange penge, og det kan sikkert derfor ikke svare sig og få det lavet

Øv bøv - men tak for dit svar
I betragtning af at du i dag kan købe en helt ny "husmor model" for omkring 2000,00 kr. så kan det ikke betale sig, men hold dig fra de nye Singer, det er noget værre plastskrammel.Jeg vil anbefale dig at gå efter PAFF  Bernina eller Husqana, det er ganske gode maskiner til lidt hjemme arbejde.

Sagde en Proff skrædder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis