Hej
Hvor langt er I med Jeres hus.
Hvis ikke der er startet endnu, er der jo tid til at korrigere hvor der skal trækkes rør mv.
Jeg kan sige ud fra mine egne erfaringer(byggede selv for 4 år siden, også med loft til kip i hele huset)
Det aller bedste råd til bygherre af et nyt hus er: indret Jer!!!
Brug noget tid på at gå i detaljen med hvordan i skal have alverdens ting stående. Det er sindsygt svært... Men det giver så meget igen, især i forhold til dine spørgsmål.
Surrond, JA! Jeg har selv trukket od til dette, incl. SUB! Det er blevet trukket til en 1 1/2 moduls indmuringsdåse, hvor der i rammen som afslutning er monteret DIN stik. http://www.av-connection.dk/?PGr=4478&ML=1781 (ikke helt magen til) På den måde, har man bare en lille ledningsstump fra højtaleren og direkte i væggen. Fra alle vægstik, er der trukket kabler i væggene, ud til mit anlæg, som jeg har i bryggereset.
Tv´et er ligeledes tilsluttet bryggerest, således at det hele kan samles derude, rent lydmæssigt.
Det er et kæmpe område, og der kommer hele tiden nye ting, der gør det nemmere.
Antenne og stikk. til tv, skal du finde dit tv først, og ud fra det, finde ud af hvor stik skal placeres.
Tv´et skal som min. kunne tilsluttes med div. kabler fra siden, og ikke direkte bagfra som normalt, da det så vil komme til at hænge meget længere ude fra væggen.
Meget fint med et super fladt tv, men det hjælper jo ikke noget hvis det skal hænge på et beslag, der rager 10-15 cm ud fra væggen
Sørg for at få en god dialog med din elektrikker, så du er sikker på at tingene bliver placeret hvor du ønsker det, første gang!!
Men venlig hilsen
Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø