VW Polo årg 99, spærredifferentiale ????

Jeg har VW Polo årg. 99, 1,6l 75 hk.
Nogle Polo-er er leveret med elektronisk spærredifferentiale (EDS) som extra udstyr, desværre ikke min. EDS fungerer via ABS.

Er der nogen der ved om det evt. kan efter monteres.

På Bornholm får vi tit så meget sne, så hvis jeg kunne spare sneskovlen lidt, ville det være dejligt
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tvivler på om det kan betale sig.
Faktisk er det sådan at ved sneproblemer er det bedre at slå EDS/ESP eller hvad det nu hedder fra.
Det er i hvert fald hvad fabrikanten af min bil anbefaler.

Bent.
Det gik ellers meget godt i "gamle dage", da trak jeg først folk fri og derefter igennem sneen.
En gang havde jeg som men en karavane på 17 biler med fra Østermarie til Rønne.

Jeg kørte i en Nissan King Cap 4x4
Du må slet ikke sammenligne en 4x4 med det der elektroniske værk.
På et tidspunkt skulle jeg trække min campingvogn i lidt sne med en eller anden ny Tøjåta Avis med dette fine udstyr. Det var en ynkelig ynk!
Men heldigvis kom en af mine Land Rover-venner og trak hele vogntoget igennem sneen så let som ingenting.
Der sker det at systemet bremser det spinnende hjul meget kraftigt ned, for at tvinge det stillestående hjul med rundt, men når så begge hjul spinner bliver begge bremset ned. Det kan motoren ikke klare og dør ynkeligt og så står man der.


Med venlig hilsen
ktm

 

nu har du jo en go forhjulstrækker så nogle høje grovmønstret vinterdæk på så går det lettere, jeg kører selv en golf 2 fra 87 og bor os på Bornholm og den klarer det faktisk ret fint  men ok sne budgettet blir reduceret endnu engang i 2013 så det kan da godt være man skulle få en regulær 4x4, eller unimog med spidsplov

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis